شناسهٔ خبر: 15701 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ۹۸ درصدی صادرات از بندر چابهار/ تدوین سند راهبردی واگذاری خدمات لایروبی بندرها به بخش خصوصی/ سرمایه‌گذاری ٧٠ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های بندر انزلی طی سال ۹۴

بندر شهید رجایی رشد ۹۸ درصدی صادرات از بندر چابهار٬ تدوین سند راهبردی واگذاری خدمات لایروبی بندرها به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ٧٠ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های بندر انزلی طی سال ۹۴ از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان

با فعال شدن معادن استان سیستان و بلوچستان انتقال فرآورده‌های آنها از بندر چابهار رشد چشمگیری داشته که میزان صادرات از بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ٩٨ درصدی را نشان می‌دهد.

کل تخلیه و بارگیری بندر چابها در ٨ ماهه نخست امسال یک میلیون و ٣٣٤ هزار و ١٢٦ تن بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ٧ درصدی را نشان می‌دهد.

از ابتدای سال جاری تاکنون از بندر چابهار سه فروند کشتی به میزان ١٦٠ هزار تن کلینکر از اسکله ٥ شهید بهشتی به کشورهای مصر و قطر صادر شده است. ظرفیت سومین کشتی به میزان ٥٢ هزار تن کلینکر از تولیدات کارخانه سیمان خاش بوده که روزانه به میزان ٩ هزار تن بارگیری و صادر شد.

جلیل اسلامی سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی

سند راهبردی واگذاری خدمات لایروبی بندرها به بخش خصوصی تدوین شد.

عبداللهی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از مرز ۳۰ میلیون تن گذشت.

سید علی نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

بخش خصوصی در سال جاری بیش از ٧٠ میلیارد تومان برای ساخت سیلو و انبار مخازن روغن خوراکی در پروژه‌های بندرانزلی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی

اولین قرارداد به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار با هدف استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی امضا و در هیئت وزیران تصویب شد.

نظر شما