شناسهٔ خبر: 15723 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترك ایران و ایتالیا عنوان شد:

بازار بكر صنعت حمل‌و‌نقل هوایی ایران برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی/ اولویت‌های ایران برای همکاری با سرمایه‌گذاران

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز مدیركل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: فضای پسا تحریم صنعت حمل و نقل هوایی ایران فرصت بكری برای ورود سرمایه گذاران خارجی فراهم كرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، محمد سعید شرفی كه در نشست همكاری مشترك ایران و ایتالیا در حوزه‌های زیربنایی حضور یافته بود، پیرامون توسعه حمل و نقل هوایی، هوانوردی عمومی، تجارت هوانوردی، ارائه خدمات ناوبری هوایی، ایر ترافیك فاینانس، تعمیرات سنگین هواپیما، گراند هندلینگ، بیمه و ... به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ادامه اظهار کرد: به طور حتم تحریم‌های صورت گرفته علیه صنعت حمل ونقل هوایی ایران طی ۳۰ سال گذشته فرصت مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می‌دهد تا در فضای پسا تحریم از بازار بكر و قابل توجه صنعت هوانوردی ایران استفاده كنند.

شرفی به زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل هوایی اشاره كرد و گفت: شركت‌های هواپیمایی یكی از بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی به شمار می‌رود و از آنجا كه میانگین سن ناوگان هوایی كشور حدود ۲۰ سال است برای رقابت با رقبای منطقه و رشد چشمگیر مسافر، برای یك دهه آینده نیازمند ۴۰۰ فروند هواپیما به طور عمده از نوع جت منطقه‌ای و هواپیماهای میان برد هستیم.

مدیركل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: به همین منظور براساس مطالعات صورت گرفته شركت‌های هواپیمایی ایرانی علاقه مند به استفاده از هواپیماهایی از نوع بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ۳۲۰ و همچنین همكاری با سرمایه گذاران به صورت اجاره و خرید هواپیما هستند.

وی با بیان اینكه به دلیل وجود ۴۵ فرودگاه كم ترافیك فرصت مناسبی برای ورود سرمایه گذاران در حوزه هوانوردی عمومی به شمار می‌رود، افزود: با وجود ۲۰۰ شركت در حوزه هوانوردی عمومی و ساخت برخی از قطعات هواپیماها و همچنین علاقه‌مندی تجار و صاحبان مشاغل به استفاده از هواپیماهای اختصاصی همچنین به دلیل پهناور بودن ایران سرمایه گذاری در حوزه هوانوردی عمومی نیز می‌تواند فرصت مناسبی پیش روی سرمایه گذاران خارجی قرار دهد.

وی خواستار همكاری های آموزشی، ارائه خدمات ناوبری هوانوردی شد و افزود: در حال حاضر بسیاری از شركت‌های خارجی علاقه‌مند به حضور در سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف هوانوردی ایران از جمله بیمه، فاینانس، تعمیرات سنگین هواپیما و ... هستند و طی هفته‌های اخیر مذاكراتی با شركت‌هایی از كشورهای آلمان، فرانسه و ایرلند صورت گرفته است./

نظر شما