شناسهٔ خبر: 15725 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون علمی و فرهنگی سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور خبر داد:

برنامه‌ریزی برای ادغام ارگان‌های دخیل در توسعه روستایی/ تعیین مسئولیت سازمان توسعه روستایی و عشایری در دستور کار هیئت وزیران

محمد رضا واعظ مهدوی معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور از اعلام پذیرش ادغام تمامی بنیادها و سازمان های تامین کننده مسکن روستایی خبر داد و گفت: در حال‌حاضر رایزنی اینکه کدامیک از ارگان‌ها، سازمان‌ها یا بنیادها مسئولیت سازمان توسعه روستایی و عشایری را برعهده بگیرند در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا واعظ مهدوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره پیش‌نویس طرح برنامه ششم توسعه که در آن تشکیل سازمان توسعه روستایی و عشایری طرح شده و قرار شده به واسطه این برنامه تمامی بنیادها و سازمان‌هایی که در زمینه مسکن روستایی فعالیت می‌کنند در این سازمان جدید به کار خود ادامه دهند گفت: در هر حقیقت در مطالعات برنامه ششم به این جمع‌بندی رسیدیم که باید ارگان‌های دخیل  در توسعه روستایی با هم یکی شوند و تحت عنوان یک سازمان به کار خود ادامه دهند.

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور افزود: این پیشنهاد در حال حاضر آماده شده است و در هیئت وزیران مورد بحث قرار دارد تا در مورد ارگانی که باید مسئولیت مستقیم این کار یعنی سازمان توسعه روستایی و عشایری را بپذیرد تصمیم گیری شود. همچنین اصل هماهنگی و اینکه باید یک سازمان جدید تحت عنوان سازمان توسعه روستایی و عشایری تشکیل شود پذیرفته شده و در حال حاضر رایزنی اینکه کدامیک از ارگان‌ها، سازمان‌ها یا بنیادها مسئولیت سازمان توسعه روستایی و عشایری را برعهده بگیرند در دستور کار قرار دارد.  

وی ادامه داد: بهرحال ارگان‌های مختلفی همچون سازمان تعاون روستایی، سازمان بیمه روستاییان، معاونت توسعه مناطق محروم ریاست‌جمهوری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموعه توسعه مسکن روستایی فعالیت می‌کنند که عملکرد همگی آن‌ها قابل قبول بوده است.

واعظی مهدوی در پایان گفت: با توجه به اینکه همگی ارگان‌هایی که در مورد مسکن روستایی فعالیت می‌کنند عملکرد قابل توجهی دارند تصمیم گیری در این مورد کمی دشوار است اما مهم نگرش جامع به توسعه روستایی است که این نگرش باید در سازمان توسعه روستایی و عشایری تجلی پیدا کند. /

نظر شما