شناسهٔ خبر: 15728 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اخبار حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت:

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای احداث خط آهن ریلی قزوین-رشت-آستارا و اصفهان- خوزستان/ رشد ۴۱ درصدی مسافران مشهد در روزهای پايانی صفر/ بهره‌برداری از راه‌آهن خرمشهر-بصره ظرف ۱۸ ماه درصورت تأمین منابع

مه گرفتگی ریل قطار استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای احداث خط آهن ریلی قزوین-رشت-آستارا و اصفهان- خوزستان٬ رشد ۴۱ درصدی مسافران مشهد در روزهای پايانی ماه صفر٬ بهره‌برداری از راه‌آهن خرمشهر-بصره ظرف ۱۸ ماه درصورت تأمین منابع از مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن خرمشهر-بصره به شرط تأمین اعتبار ظرف ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

توسعه قطارهای حومه‌ای عمل به اقتصاد مقاومتی است.

۴ خطه کردن محور تهران-کرج در دستور کار وزارتخانه قرار دارد٬ همچنین در ادامه دو خطه کردن این محور تا زنجان و سپس تا ترکیه پیش خواهد رفت و از این طریق به توسعه ترانزیت شمال تا جنوب نیز توجه می‌شود.

می‌خواهیم از صندوق توسعه ملی برای راه آهن تسهیلات دریافت کنیم. پروژه ریلی قزوین-رشت-آستارا عمده کارهایش صورت گرفته و امیدواریم در سال جاری بتوان از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

وزارت راه و شهرسازی ایران طرح های حمل ونقل، مسکن و شهرسازی را در هشت زمینه حمل نقل ریلی، جاده ای، هوایی، دریایی، توسعه شهری، صرفه جویی در مصرف انرژی، صنایع بندری و فرودگاهی به سرمایه‌گذارن داخلی و خارجی عرضه کرده و دراین راستا ۱۲۱ طرح به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را به سرمایه گذاران بین المللی معرفی می کند.

سید حسن موسوی‌نژاد رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و مدیرعامل شركت حمل‌ونقل ریلی رجا:

استفاده از این تسهیلات را برای خط آهن اصفهان- خوزستان در نظر داریم که کارهای مقدماتی و مذاکراتش درباره قطعه اول این پروژه ریلی در محدوده اصفهان-شهركرد شروع شده است. اخذ تسهیلات برای خط آهن نقاب-اسفراین-بجنورد-شیروان نیز در حال پیگیری است و تمام تلاش ما این است که این صحبت‌ها در حد حرف نماند و عملیاتی شود.

مدل قیمت‌گذاری جدید هم به نفع مردم و هم به نفع شرکت‌های حمل و نقل ریلی است چون قیمت‌ بلیت‌ها در ایام غیر پیک سفر یعنی اکثر روزهای سال کمتر از نرخ معمول می‌شود.

محمد هادی ضیایی مهر مدیر كل راه‌آهن خراسان:

ظرفیت ایجاد شده در مسیر خراسان رضوی برای جابجایی مسافران با قطار، در مقایسه با سال گذشته ۴۱ رشد كرده است.

فرشاد زادخور مدیركل راه آهن قم:

به منظور افزایش سطح خدمت رسانی به زائرین حرم كریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)،در سالروز شهادت امام رضا(ع) با اختصاص ۶ قطار فوق العاده ریل باس و دو طبقه اتوبوسی ظرفیت جابجایی زائرین در محور قم_ تهران دو برابر شد.

مرتضی جعفری مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن:

قطار "مهتاب سیر" به دلیل قطع برق و نقص در سیستم گرمایشی مجبور به توقف در مسیر مشهد-تهران شد و کل هزینه بلیت به مسافران این قطار بازگردانده شد.

مجتبی قمری‌نژاد مدیر پروژه خطوط ریلی قطار حومه‌‌ای:

در حال حاضر پروژه ۴ خطه کردن راه‌آهن تهران-کرج از پیشرفت ۳۵ درصدی برخوردار است.

با افزودن خط سوم و چهارم در محور تهران-کرج ظرفیت مسیر ۱.۸ برابر افزایش خواهد یافت.

مبلغ قرارداد برای این پروژه حدود ۱۱۸ میلیارد تومان٬ مطالبات پیمانکاران در این پروژه ۱۷.۴ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تأمین ناوگان و علائم (برای بهره‌برداری اولیه) ۲۹۰ میلیارد تومان است.

عباس نظری مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن:

مدیرعامل این شرکت با رئیس راه‌آهن ایتالیا و رؤسای شرکت‌های معتبر ریلی ایتالیا ملاقات می‌کند و محور مذاکرات همکاری‌های مشترک برای احداث خطوط قطارهای سریع‌السیر بود.

اورمان نوربایوف سفیر قزاقستان در عشق‌آباد:

خط راه‌آهن قزاقستان- ترکمنستان-ایران طرحی موفق و کاملاً فعال است.

 

نظر شما