شناسهٔ خبر: 15764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص۲۰ میلیارد ریال به راه دو منطقه محروم کهگیلویه و بویراحمد

راهسازی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به تکمیل محور ارتباطی منطقه سخت‌گذر زیلایی و راه دسترسی پی‌توف گوهرگان در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ​كهگيلويه و بويراحمد، سیدابوالفضل رضوی در بازدید از راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تکمیل طرح راهسازی زیلایی۱۵  میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۱۰ میلیارد ریال آن از سوی دولت و ۵ میلیارد ریال دیگر نیز از سوی مسوولان استانی تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: زیرسازی و آسفالت هشت کیلومتر از جاده پی‌توب از توابع شهرستان باشت نیز ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۱۰ میلیارد ریال برای زیرسازی این جاده در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۳۰ کیلومتر از محور ارتباطی روستاهای زیلایی – مله خویش- موشمی – بردپهن از توابع شهرستان بویراحمد آسفالت و بهسازی شد.

پژمان نیک‌اقبالی افزود: این پروژه با اعتباری نزدیک به ۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی اولویت ساخت راه روستایی را برای روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار دانست و گفت: هفت کیلومتر از محور زیلایی تا مرز چهار محال و بختیاری آماده آسفالت است که در صورت تخصیص این اعتبار عملیات راهسازی و بهسازی این قطعه به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به صعب العبور بودن این منطقه تلاش می‌شود این محور ارتباطی در کوتاه‌ترین زمان ممکن جهت رفاه حال روستاییان آسفالت شود .

نیک‌اقبالی تعداد روستاهای بهره‌مند از این راه ارتباطی را بیش از ۲۰ روستا اعلام کرد.

شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی و ۶۵ کیلومتر نیز بزرگراه است.

 

نظر شما