شناسهٔ خبر: 15804 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل مطرح کرد:

انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومانی سازمان بنادر با بخش خصوصی/ آمادگی برای تضمین سرمایه‌گذاری در بنادر نزد بانک‌ها و صندوق توسعه ملی

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومانی این سازمان با بخش خصوصی خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا سرمایه‌گذاری در بنادر را نزد بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تضمین کنیم تا مشکل تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران حل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمد سعیدنژاد در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و امضای قرارداد ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی بنادر کشور با بخش خصوصی که شب گذشته ۲۸ آذر در هتل هما برگزار شد گفت: امشب در این مراسم برای موضوعات سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد در بنادر کشور٬ معرفی فعالیت‌های پژوهش سازمان بنادر و همکاری با وزارت آموزش و پرورش و نهایتا موضوع تقدیر از زحمات خیرین ساخت دبیرستان دریایی در بندرعباس گردهم آمده‌ایم.

ارتقای فرهنگ دریایی و کاربردی کردن آموزش‌های متوسطه با ایجاد مدارس دریایی

وی افزود: ایجاد مدارس دریایی برای ارتقای فرهنگ دریایی و کاربردی کردن آموزش‌های متوسطه بسیار مفید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به دلیل ضرورت توسعه عملیات دریایی کشور به ویژه سیاست‌هایی که در چارچوب سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب برای تدوین در برنامه ششم٬ در حوزه توسعه سواحل مکران تأکید شده طبیعی است که ما نیز به عنوان مجری این سیاست‌های کلی با همه دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را انجام داده و نقش اصلی سازمان بنادر اجرای این سیاست‌های کلی است.

وی با بیان اینکه در سازمان بنادر و دریانوردی هیچ چاره‌ای جز بهره‌مندی از منابع بخش خصوصی به جای سرمایه‌گذاری مستقیم دولت نداریم ادامه داد: این سازمان آمادگی دارد تا سرمایه‌گذاری در بنادر را نزد بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تضمین کند تا مشکل تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران حل شود.

سعیدنژاد خاطرنشان کرد: جهت‌گیری سرمایه‌گذاری ما در آینده به سمت واگذاری بنادر کوچک به طور کامل به بخش خصوصی و مدیریت یکپارچه بنادر است. ما سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به شرط ایجاد رقابت و تأمین حقوق مردم به طور کامل حمایت می‌کنیم تا به توسعه سواحل و بنادر بیانجامد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر لزوم تجهیز بنادر کشور با هدف حفظ رقابت‌پذیری با بنادر جنوب خلیج فارس و همچنین افزایش تعامل با بنادر شمال دریای خزر افزود: ما در بخش حاکمیتی وظایف خود را محدودتر کرده تا عدم رغبت در سرمایه‌گذاری را از بین ببریم. در چارچوب این سیاست براساس مصوبه دولت درباره صندوق توسعه ملی این امکان فراهم شده که در سواحل مکران در برنامه ششم توسعه فعالیت‌های توسعه‌ای این سواحل را گسترش داده و بخشی از اقدامات سازمان بنادر حمایت تضمینی از این سرمایه‌گذاری‌هاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر را امضا کردیم افزود: امسال نیز در هفته حمل و نقل قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۳ هزار و هفتصد و هفتاد میلیارد تومان را منعقد می‌کنیم که شامل سرمایه‌های بخش خصوصی به علاوه تسهیلات بانکی است. امیدوارم سواحل کشور خصوصا مناطق محروم با این سرمایه‌گذاری‌ها سامان‌دهی شود./

نظر شما