شناسهٔ خبر: 15821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره عمران و بهسازي شهري خراسان رضوي:

۳۰ شهر خراسان رضوی دارای بافت فرسوده است

محمد علي منصوري رئيس اداره عمران و بهسازي شهري خراسان رضوي گفت: طبق شناسايي‌هاي انجام شده ۳۰ شهر استان داراي بافت فرسوده است كه مساحت آن به بيش از ۴ هزار و ۸۰۰ هكتار مي‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، محمدعلي منصوري با بيان اينكه بافت‌هاي فرسوده، مناطق حاشيه و سكونتگاه‌هاي غيررسمي در هر شهر از پهنه‌هاي خاص آسيب‌پذير هستند كه در زمان زلزله، سيل، آتش‌سوزي و ساير عوامل تهديد كننده پتانسيل زيادي را براي ايجاد شرايط بحراني دارند، گفت: تاكنون ۳۰ شهر داراي بافت فرسوده در خراسان رضوي شناسايي شده است.

منصوري مساحت كل بافت فرسوده شهرهاي شناسايي شده در استان را بيش از ۴ هزار و ۸۹۰ هكتار اعلام كرد و افزود: مشهد مقدس در خصوص بافت‌هاي فرسوده رتبه سوم كشور را دارد.

وي با اشاره به اجرايي شدن طرح بهسازي و نوسازي بافت فرسوده در برخي شهرستان‌هاي استان گفت: اين طرح در ۱۰ شهرستان پياده شده و اثرات بسيار مفيدي را تاكنون در روند كاهشي آمار بافت فرسوده داشته است. 

منصوري در ادامه افزود: مشهد، نيشابور، كاشمر، تربت جام، سبزوار، تربت حيدريه، رشتخوار، قوچان، گناباد و كدكن ۱۰ شهرستاني هستند كه طرح بهسازي و نوسازي بافت فرسوده در آن‌ها اجرايي شده است. 

نظر شما