شناسهٔ خبر: 15835 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی یزد:

ایمنی راه‌ها اولویت ادارات کل راه و شهرسازی باشد

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حفظ و نگهداری و ارتقای ایمنی راهها اصل واجبی است که باید اولویت ادارات کل راه و شهرسازی استانها باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از ایرنا داوود کشاورزیان امروز-  یکشنبه -در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد افزود: در مجموعه این وزارتخانه چند وظیفه برای مدیران کل دیده شده که یکی نگهداری راهها به عنوان سرمایه ملی و دیگری ارتقای ایمنی راههاست که حفظ و نگهداری و ارتقای ایمنی آن را مهم‌تر تلقی می‌کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: معتقدیم ایمنی راهها و ارتقای آنها فعل واجبی است و تا زمانی که بودجه برای آن نیاز است نباید سایر بخش‌ها را که مستحب تلقی می شود کار کنیم از این رو سیاست اصلی سازمان راهداری بر این مبنا گذاشته شده‌است.

وی اضافه کرد: وظیفه دیگر مدیران کل شهرسازی و مسکن بحث شهرسازی و مسکن و همچنین اجرای سیاست‌های طرحهای جامع و تفصیلی و پیگیری مصوبات کمیسیون ماده پنج است که امیدواریم به خوبی اجرا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تعامل با دستگاهها بویژه شهرداری‌ها و شهرداران را بخش دیگری از وظایف مدیران عنوان کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی معتقد است فرقی بین راهها و مسائل برون شهری با درون شهری وجود ندارد ازاین رو باید تعامل ادارات کل با شهرداری‌ها با شهرداران دوستانه باشد.

کشاورزیان تصریح کرد: در مرحله پایانی ارتباط دوستانه با زیرمجموعه و همکاران است که در موفقیت مدیران کل بسیار موثر خواهد‌بود.

وی در ادامه با تشکر از همکاری پیمانکاران و مشاوران فعال در حوزه راه و شهرسازی افزود: در شرایط فعلی که به لحاظ اعتباری در تنگنا بودیم و سال سختی را در حال گذراندن هستیم پیمانکاران با وجود افزایش طلب‌هایشان بیشتر از همیشه فعالیت داشتند و کارهای خوبی در کشور انجام شد که قابل تقدیر است.

این مسئول افزود: با توجه به شرایط خاص کشور بدهی ما به پیمانکاران افزایش یافت و با وجود ابزارهای این وزارتخانه در کاهش مطالبات ،امیدواریم در آینده بدهی‌ها به این پیمانکاران کمتر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد بتواند با عمل به وظایف یاد‌شده هماهنگی تمامی دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه را به خوبی انجام دهد.

کشاورزیان به اشاره به اهمیت مسئولیت مدیران کل گفت: این مدیران بعد از وزیر راه و شهرسازی مسئولیت سختی بر عهده دارند بویژه بعد از ادغام چند اداره کل که شامل چهار مجموعه از گذشته تا امروز است و نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های عمرانی در استانها دارند.

وی درباره انتخاب مدیران کل نیز اظهار کرد: در این بحث به دو محور توجه می شود البته با توجه به شرایط هر استان که در برخی راه و در برخی دیگر  مسکن اهمیت ویژه دارد،در یزد هر دو محور مورد توجه بوده است.

رئیس سازمان راهداری کشور تأکید کرد: قرار گرفتن استان یزد در کریدورهای اصلی کشور و بافت و معماری سنتی آن و با توجه به اینکه یزد نخستین شهر خشتی دنیا است و مدنظر وزیر راه و شهرسازی هم هست  در انتخاب مدیرکل یزد لحاظ شده است.

در این مراسم که میرمحمدی استاندار یزد ، سیدحسینی معاون امور عمرانی استاندار ، حجت الاسلام زارع زاده نماینده مهریز و جمعی ازمدیران کل ادارات استان یزد حضور داشتند از غلامرضا رضایی تقدیر و محمدرضا نقصان محمدی به عنوان مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد معرفی شد.

همچنین از محمد مسعودی قدیمی‌ترین راهدار راه و شهرسازی استان یزد از عقدای اردکان نیز تقدیر شد./

نظر شما