شناسهٔ خبر: 15839 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر حمل و نقل و ارتباطات سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در اجلاس اسکاپ عنوان کرد:

تقویت کریدورهای حمل و نقلی جنوب و جنوب غرب آسیا با حمایت کشورهای عضو اکو

همایش اسکاپ مدیر حمل و نقل و ارتباطات سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی می‌توانند ارتباطات حمل و نقلی در جنوب و جنوب غرب آسیا را تقویت کنند و به منظور تحقق این ارتباطات حمل و نقل باید به برخی از موضوعات توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسپری در چهارمین اجلاس نشست تبیین خط مشی تقویت ارتباطات حمل و نقل در جنوب، جنوب غرب آسیا و آسیای مرکزی (اسکاپ) که امروز بکشنبه ۲۹ آذرماه در هتل لاله تهران برگزار شد، اظهار کرد: استراتژی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) متکی بر نقش بسزای کریدورهای ریلی و داشتن زیرساخت‌های ریلی برای توسعه هر چه بیشتر ارتباطات است.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد پروژه‌های اولویت‌دار به عنوان ستون اصلی در منطقه آسیا و جنوب غرب آسیا مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: راه‌های ریلی، جاده‌ای و بزرگراه‌های کشورهای عضو اکو از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی می‌توانند ارتباطات حمل و نقلی در جنوب و جنوب غرب آسیا را تقویت کنند و به منظور تحقق این ارتباطات حمل و نقل باید به برخی از موضوعات توجه بیشتری شود.

مدیر حمل و نقل و ارتباطات سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با بیان اینکه در توسعه کریدورها باید سعی کنیم موانع موجود برطرف شود افزود: امیدواریم با حمایت کشورهای عضو بتوانیم بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی تسهیلاتی را برای توسعه کریدورهای حمل و نقل فراهم کنیم./

نظر شما