شناسهٔ خبر: 15853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی كامل راهداری اردبيل در زمستان و نوروز امسال

بارش برف در خراسان رضوی ۹ راهدارخانه ثابت و۳ راهدارخانه سيار با ۳۶۰ پرسنل راهداري در قالب ۷۵ گروه ثابت و سيار وظيفه حراست و نگهداري از محورهاي مواصلاتي استان را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ،خليل محبت خواه با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه آغاز طرح زمستاني تا پایان طرح نوروزی راهداری -۱۵ فروردين ماه ۹۵- ادامه دارد ،گفت: پرسنل اين اداره كل با تمامي ماشين آلات و امكانات در اختيار، دست به دست هم داده اند تا تردد روان و ايمني را در جاده‌هاي استان شاهد باشيم.

محبت خواه گفت: جاده‌هاي استان اردبيل به لحاظ برخورداري از جاذبه‌هاي متنوع گردشگري و قرارگرفتن در مسير ارتباطي شمال و شمالغرب كشور نياز به توجه ويژه دارد.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل به وضعيت راههاي استان اشاره كرد و گفت: راههاي استان شاخصه هاي خوبي دارد طوري كه مثلا در بحث راههاي روستايي از لحاظ خانوار بالاتر از ميانگين كشوري قرار دارد.

وي با بيان اينكه بدون فرهنگ سازي نمي توان تصادفات و تلفات حوادث جاده‌اي را كاهش داد، افزود: متاسفانه فرهنگ رانندگي در جاده‌ها همسو با ارتقاي مشخصات راهها افزايش نمي‌يابد و براي استفاده صحيح از امكانات بايد فرهنگ‌سازي شود.

محبت خواه هدف از احداث بزرگراه را افزايش سرعت تردد ايمن و روان در جاده‌ها عنوان كرد و اظهار کرد: متاسفانه به جاي ايجاد فرهنگ استفاده از بزرگراه با ايجاد سرعتگاه‌ها و اعمال محدوديت‌هاي سرعت كه گاهی خود مسير را غير ايمن مي‌كند استفاده  مي‌شود.

وي به وضعيت سيما و منظر شهري شهرها اشاره كرد و گفت: خواسته‌هاي مردم و شهرداري‌ها بايد در طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهرها لحاظ گردد تا پس از تصويب طرح شاهد تغييراتي از قبيل افزايش تراكم، سطح اشغال و افزايش محدوده نباشيم.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل افزود: شهر اردبيل ۶ هزار و ۴۰۰ هكتار وسعت دارد و فعلا نيازي جهت الحاق اراضي به محدوده و ايجاد شهرك هاي اقماري نیست.

در تهيه طرحهاي جامع و تفصيلي بايد افق ۱۰ ساله و حتي ۱۵ ساله در نظر گرفته شود تا با جلوگيري از ساخت و سازها و گسترش بي رويه شهر شاهد وضعيت نابسامان زيست محيطي و سيما و منظر شهري كه امروزه در شهرهاي بزرگ شاهد هستيم، نباشيم./

نظر شما