شناسهٔ خبر: 15855 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

فرماندار نوشهر خواستار شد:

بهره گيری از ظرفيت بالای بندر نوشهر برای تقويت صادرات و واردات

بندر نوشهر فرماندار شهرستان نوشهر با اشاره به قدمت 80 ساله بندر نوشهر و زیرساخت های ایجاد شده در سال های اخیر خواستار مساعدت دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی برای بهره گیری از ظرفیت بالقوه این بندر در بخش صادرات و واردات شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، علی شادمان  روز شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونان، فرمانداران و  مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مازندران به میزبانی بندرنوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: قابلیت‌های هوایی و دریایی نوشهر باعث می‌شود که این شهرستان راه های توسعه‌یافتگی را بیشتر بپیماید.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در زیرساخت‌های بندر نوشهر عنوان داشت: کارهای خوبی برای افزایش ظرفیت‌های زیرساختی بندر نوشهر در دولت تدبیر و امید صورت گرفته که مستلزم حضور بیشتر بخش خصوصی برای بهره‌برداری است.

فرماندار شهرستان نوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها از ۳۰ درصد توان بندر نوشهر برای بخش صادرات و واردات استفاده می‌شود و بنابراین نیازمند تلاش دستگاه اجرایی استان در راستای تقویت بخش صادرات و واردات در این بندر است ضمن اینکه حضور بخش خصوصی و تقویت صادرات، فضای رشد و رونق بندر و استان را بیش از گذشته ترسیم خواهد کرد ...

وی افزود: علیرغم همه این قابلیت‌ها در نوشهر متأسفانه کار جدی برای احداث راه دسترسی بندر نوشهر صورت نگرفته است.

شادمان در بخش دیگر ی از سخنانش اجرای راه دسترسی بندر نوشهر را به‌عنوان شریان اصلی توسعه و رونق این بندر برشمرد و خاطرنشان کرد : این مسئله باهم افزایی همه دستگاه‌های مرتبط نظیر آب منطقه‌ای، شهرداری و غیره تحقق می‌یابد و نیازمند آن است تا با کمک هم و اراده جدی و میدانی مسئولان استانی عملیاتی شود.

نظر شما