شناسهٔ خبر: 15857 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان گلستان مطرح کرد:

زيرسازی و آسفالت حدود ۱۸۳ كيلومتر از راه های روستايی گلستان در دستور كار قرار دارد

راه روستایی مديركل راه و شهرسازي گلستان اعلام كرد: زيرسازي، بيس و آسفالت حدود ۱۸۳ كيلومتر از راه های روستايی استان در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی  اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، "علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري، افزود: براي اجراي اين عمليات، ۱۸۲ ميليارد و ۵۲۰ ميليون ريال اعتبار از محل منابع ملي و استاني در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه عمده راه هاي روستايي بدون آسفالت گلستان در شرق اين استان واقع شده اند، اظهارداشت: 

از سال ۱۳۹۲ تا به حال ۱۷۵ كيلومتر آسفالت و ۱۱۰ كيلومتر اجراي بيس و ۷۵ كيلومتر عمليات زيرسازي راه هاي روستايي در سطح استان انجام شده است.

اين مقام مسوول در گلستان ادامه داد: محور ارتباطي گليداغ به كمرلي در مراوه تپه، محور چالجه قويجق در كلاله، محور ليرو – فرنگ در گاليكش و محور قورچاي نگين شهر و رحيم آباد در آزادشهر از مهمترين محورهاي روستايي هستند كه عمليات آسفالت آنها در سال ۹۴ انجام شده است.

به گفته رستمي، محورهاي گنو و كوچك استاجيق در علي آباد كتول و سايت ميگو در گميشان نيز از محورهاي ديگري هستند كه زيرسازي، بيس و آسفالت آنها در اين مدت از سال جاري به اتمام رسيده است.

وي اضافه كرد: منابع مالي بخش وسيعي از اين پروژه ها هنوز به طور كامل تخصيص نيافته و پيمانكاران حوزه راه و شهرسازي در جهت خدمت به عمران و آباداني استان و تعامل با اداره كل بسياري از اين پروژه ها را در قالب ديون به اجرا درآورده اند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان، طول راه هاي روستايي استان را، سه هزار و ۵۰۰ كيلومتر اعلام كرد و گفت: دو هزار و ۵۰۱ كيلومتر از آنها كه روستاهاي پرجمعيت را در بر مي گيرد، آسفالته هستند.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر راه دارد.

نظر شما