شناسهٔ خبر: 15889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری استان:

هزار راهدار با ۳۰۰ خودرو از جاده‌های استان تهران مراقبت می‌کنند

راهداری مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هزار راهدار مجهز به ۳۰۰ دسگاه خودروی راهداری از جاده‌های استان تهران مراقبت می‌کنند تا در مواقع بارش برف تردد ایمن خودروها در این محورها را امکان‌پذیر کنند.

شهداد کاوه در آستانه روز راهدار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اداره راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: محورهای استان تهران به ۴ قسمت شمال و شمال شرق، جنوب و جنوب شرق، شمال غرب و جنوب غرب تقسیم شده و ۴ پیمانکار در قالب بخش خصوصی،  عملیات راهداری این محورها را انجام می‌دهند.

وی افزود: بالغ بر هزار راهدار اعم از نیروهای بخش خصوصی و ستادی با استفاده از ۳۰۰ دستگاه خودرو که ۲۰۰ دستگاه آن سنگین و نیمه سنگین است، عملیات راهداری را انجام می‌دهند.۱۰۰ دستگاه دیگر خودروهای سبک هستند که به صورت شبانه‌روزی در جاد‌های استان گشت می‌زنند.

مدیر راهداری استان تهران در مورد عملکرد این اداره گفت: در زمانی که بارش برف نداریم کارهای جاری راهداری مثل نصب علایم و خط کشی را انجام می‌دهیم در مواقع بارش برف هم اولین کاری که واحدهای ما انجام می‌دهند، پس از حضور در محل، اقدام به نمک پاشی سطح جاده و شن پاشی است.

وی محورهای برف‌گیر استان را هراز، دماوند، فیروزکوه و محورهای شمیرانات ذکر کرد و افزود:. به همین خاطر تمرکز اقدامات ما در فصل زمستان در این جاده‌ها است. مثلا در محور هراز ۲۱ دستگاه سنگین و نیمه سنگین این جاده را تحت پوشش قرار می‌دهند و ۸ گشت راهداری به‌صورت شبانه روزی در این محور فعالند. یا در هریک از محورهای دماوند وفیروز کوه فقط ۸ واحد نمک پاش حصور دارد.

کاوه در خصوص آغاز عملیات راهداری زمستانی در استان گفت: با بارش‌هایی که از حدود یک ماه و نیم قبل در شمال و شرق استان تهران رخ داد، عملیات راهداری را در فصل سرما آغاز کردیم.

وی افزود: چندین مورد بارش برف و کولاک داشتیم که نمونه اش طی دو هفته پیش بود که سامانه بارشی آسمان کل کشور را فراگرفت اما خوشبختانه در استان تهران اتفاق خاصی نیفتاد و عملا راه‌های استان باز بود. بصورت پراکنده هم بارش‌هایی را داشتیم.

مدیر راهداری استان تهران با تأکید بر آمادگی راهداران استان ادامه داد: راهداران در ۳۰ راهدارخانه سطح استان آماده هستند تا به محض این‌که اتفاق خاصی بیفتد در محورها حاضر شوند.

وی همچنین در مورد هماهنگی با استان‌های همجوار در جاده‌های مشترک افزود: استان‌های مازندران و البرز استا‌ن‌هایی هستند که در زمان بارش برف، محورهای برف‌گیر مشترکی با آن‌ها داریم و هماهنگی لازم با آن‌ها وجود دارد؛ اگر مشکلی در قسمت مربوط به استان ما باشد و نیرو و تجهیزات مورد نیاز در محل نباشد از طریق مدیریت محترم استان مجاور هماهنگ می‌کنیم که امداد مورد نیاز صورت گیرد و یا بالعکس ما به کمک راهداران استان مجاور می‌رویم. این هماهنگی در مأموران انتظامی و نیروهای راهوار ۲ استان هم وجود دارد.

نظر شما