شناسهٔ خبر: 15899 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بهشتی در افتتاحیه دومین کنفرانس بناهای بلند مطرح کرد:

فرصت تحلیل وضعیت موجود و منع توسعه بدون دانش شهرها در کنفرانس بناهای بلند/ بحران‌های زیست‌محیطی حاصل بی‌تدبیری در برخورد با سرزمین

محمد بهشتی رئیس شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس بناهای بلند با تاکید بر ضرورت ضوابط برای ساخت و سازهای بناهای بلند در کشور و رعایت آنها از سوی مسئولان تاکید کرد: بحران‌های زیست‌محیطی حاصل بی‌تدبیری در برخورد با سرزمین است و این کنفرانس فرصت مناسبی برای تحلیل و بررسی و یافتن راه حل برای مشکلات فعلی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد بهشتی رئیس شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس بناهای بلند در افتتاحیه این کنفرانس که عصر روز گذشته ۳۰ آذرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن شب یلدا و مقارن بودن این شب به عنوان بلندترین شب سال با نام کنفرانس بناهای بلند گفت: امیدوارم بتوانیم با قاطعیت کنفرانس‌های آتی را به اعتبار یلدا که تولد خورشید و روز است در بلندترین روز سال برگزار کنیم.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: دوره نخست کنفرانس بناهای بلند که در سال گذشته برگزار شد فتح باب خوبی بود از این جهت که فرصت یافتیم تا موضوع بناهای بلند را در فضای گفتگو از تمامی جوانب مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس شورای سیاستگذاری دومین کنفرانس بناهای بلند ادامه داد: موضوع بناهای بلند و ساخت و ساز آنها اگرچه موضوعی است که به آن کمتر پرداخته شده است اما این کنفرانس مقدمه و آغاز مناسبی است تا برنامه‌ها و طرح‌های شهری را در سراسر کشور از جهات مختلف فنی، زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی مورد تامل و توجه نظری قرار دهیم.

این فعال میراث‌فرهنگی با اشاره به شرایط بحرانی که امروزه کشور از لحاظ زیست‌محیطی و کمبود آب با آن روبه‌روست گفت: امروزه در شرایطی به سر می‌بریم که به اذعان تمامی دست‌اندرکاران مملکتی کشور با بحران‌های مختلفی همچون کمبود آب، آلودگی محیط‌زیست و نظایر آن روبه‌روست و این مشکلات ناشی از بی‌تدبیری در برخورد با سرزمین است.

بهشتی تاکید کرد: کنفرانس بناهای بلند فرصتی است تا مردم و مسئولان را فراخوانده و به اندیشیدن و تدبیر در مورد آینده و سرنوشت سرزمین بپردازیم.

وی در پایان گفت: دومین کنفرانس بناهای بلند فرصتی به دست می‌دهد تا به تدریج و باتدبیر در روشنایی و نه تاریکی گام برداریم و تا زمانیکه تمامی جوانب را مورد بررسی و تحلیل قرار نداده‌ایم اقدام به توسعه صنعتی در شهرها نکنیم.

گفتنی است دومین کنفرانس بناهای بلند به همت وزارت راه و شهرسازی و با دبیری علمی حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ۳۰ آذرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران شروع شده و قرار است با برگزاری کارگاه‌های تخصصی در زمینه صنعت ساخت و ساز، حقوق، مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی طی ۳ روز ادامه پیدا کند. اختتامیه این کنفرانس نیز با رونمایی از ضوابط بلندمرتبه‌سازی توسط پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اعلام برگزیدگان برتر بخش مقاله دوم دی ماه برگزار می‌شود. /

نظر شما