شناسهٔ خبر: 15938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد ؛

بهره‌برداری از ۸۷۰۸ واحدمسکن مهر لرستان تا پایان سال/ کلید بیش از ۳۷ هزار واحد مسکن‌مهر در دست متقاضیان

مسکن مهر رشت مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد از مجموع ۴۹ هزار و ۶۸۸ واحد مسکن مهر در استان تاکنون ۳۷ هزار و ۴۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و واحدهای باقی‌مانده در سه‌ماه آخر سال جاری و بخشی هم در سال آینده افتتاح خواهدشد.

شهرام ملکی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسکن مهر استان لرستان گفت: مجموع قراردادهای مسکن مهر استان لرستان پس از ثبت‌نام از متقاضیان مسکن مهر و پالایش تقاضاها و همچنین با کسر موارد انصرافی  ۴۹ هزار و ۶۸۸ واحد است که تعداد ۴۵ هزار و ۸۶۴ واحد به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تعلق دارد.

وی افزود: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، تا پایان سال گذشته تعداد ۲۵ هزار و ۴۷۹ واحد افتتاح شد. در ۹ ماهه سال جاری نیز ۷۷۴۳ واحد به بهره‌برداری رسید که به این ترتیب تاکنون ۳۳ هزار و ۲۲۲ واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۴۲ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای۲۵ هزار نفر در حال ساخت است که طبق پیش بینی اولیه بنابود اکثر این واحدها تا پایان امسال افتتاح و بهره‌برداری از ۳۹۳۴ واحد به سال آینده موکول شود. اما با توجه به زمستان سرد امسال به احتمال زیاد افتتاح بخشی از این واحدها به سال آینده موکول می‌شود و موارد افتتاحی در سال ۹۵ بیش از این مقدار خواهد بود.

وی تأکید کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر اختتام پرونده مسکن مهر در سال ۹۵ انشالله همه واحدهای باقی‌مانده تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

ملکی در خصوص وضعیت مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر افزود: با تلاش همکارانمان در بنیاد مسکن استان، تقریبا تمامی ۳۸۲۴ واحد مسکن مهر در این‌ شهرها به بهره‌برداری رسیده است.

وضعیت مسکن مهر در استان لرستان

 کل تعداد واحدها

واحدهای افتتاح شده تا آذر ۹۴

پیش بینی افتتاح در باقی‌مانده سال ۹۴

باقیمانده افتتاح در سال‌۹۵

تعاونی و سه جانبه

خود‌مالکین

جمع

تعاونی و سه جانبه

خود‌مالکین

جمع

تعاونی و سه جانبه

خود‌مالکین

جمع

تعاونی

سه جانبه

جمع

شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر

۱۹۱۰۱

۲۶۷۶۳

۴۵۸۶۴

۹۹۷۰

۲۳۲۵۲

۳۳۲۲۲

۵۱۹۷

۳۵۱۱

۸۷۰۸

۲۴۲۲

۱۵۱۲

۳۹۳۴

شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

۰

۳۸۲۴

۳۸۲۴

۰

۳۸۲۴

۳۸۲۴

۰

۰

۰

۰

۰

۰

جمع استان

۱۹۱۰۱

۳۰۵۸۷

۴۹۶۸۸

۹۹۷۰

۲۷۰۷۶

۳۷۰۴۶

۵۱۹۷

۳۵۱۱

۸۷۰۸

۲۴۲۲

۱۵۱۲

۳۹۳۴

نظر شما