شناسهٔ خبر: 15946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در روز راهدار صورت گرفت:

قدردانی استاندار بوشهراز زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران

روز راهدار بوشهر به مناسبت روز راهدار همایش گرامیداشت راهداران امروز در سالن اجتماعات ساختمان شماره ۲ اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، این همایش با حضور استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، اعضای شورای حمل و نقل و راهداران استان بوشهر برگزار شد.

مصطفی سالاری استاندار بوشهر در این همایش ضمن تبریک روز راهدار گفت: از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی همه راهداران و تلاشگران عرصه راهداری تشکر و قدردانی می‌نمایم.

سالاری افزود: ما می‌بینیم که وضعیت جاده‌های استان خیلی خوب است و پیش‌بینی می‌کنیم که با پروژه‌های بزرگراهی که انجام خواهد گرفت وضعیت جاده‌ها هنوز هم بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: استان بوشهر با توجه به وضعیتی که پیش رو دارد و پروژه‌هایی در آن انجام خواهد پذیرفت خصوصاً در بخش حمل و نقل، کار شما راهداران بیشتر خواهد می‌شود.

سالاری در ادامه گفت: مسئله رفع نقاط حادثه خیز باید علمی‌تر بررسی شود تا آمار تلفات جاده‌ای در استان کمتر شود.

استاندار بوشهر افزود: من می‌توانم بگویم حداقل در دو سال آینده استانی خواهیم بود که طول استان از مرز هرمزگان تا مرز خوزستان بزرگراه  خواهد شد و عرض استان در دو محور راه دسترسی جم به شیراز و بوشهر به دالکی – کنارتخته بزرگراه خواهد شد. اطمینان دارم با این کار تلفات جاده‌ای منجر به فوت کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ضمن تبریک روز راهدار از مجموعه وزارت راه و شهرسازی از وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزیر راه و شهرسازی و همچنین از استاندار بوشهر به خاطر حمایت‌های بی دریغ استاندار در جذب اعتبارات حداکثری در سفر هیأت دولت به استان بوشهر اعتبارات در حوزه راهسازی تشکر و قدردانی نمودند.   

فرزاد رستمی راهداری را خدمتی مستمر دانست و افزود: راهداری خدمتی مستمر است و فرایندی پیوسته برای نگه داشتن راه در سطح سرویس است و برای حفظ این آمادگی همواره باید مدیریت منظم در حوزه راهداری صورت پذیرد.

وی بیان کرد: ارائه خدمات موثر به سطح جاده‌ها از مصادیق توجه به حقوق شهروندی بوده که خطایی در آن باعث تضعیف این حق خواهد شد و همچنین مقام عالی وزارت توجه خاصی به حقوق شهروندی دارد که ما پرسنل راه و شهرسازی باید این را سرلوحه خود قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص عملکرد این اداره کل در یکسال اخیر گفت: تاکنون ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه روکش آسفالت و ۵ نقطه ورودی و خروجی پلیس راه‌ها ساماندهی شده است. همچنین نصب ۸۰۰۰ تابلو علائم انتظامی و اخباری و نصب بیش از ۱۵۰۰۰ هزار چشم گربه‌ای صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: پروژه‌هایی در دست اقدام داریم شامل حدود ۳ کیلومتر روشنایی محور سه راهی وحدتیه به کنارتخته، ۳ کیلومتر روشنایی بنداروز به ننیزک، روشنایی تونل پارسیان که مناقصه آن انجام شده و حدود ۱۴ کیلومتر نیوجرسی جدا کننده نصب می‌شود که تاکنون ۱۲ کیلومتر نصب شده است.

فرزاد رستمی هرگونه غفلت در کار راهداری را سبب ایجاد هزینه‌های جانی و مالی جبران ناپذیر خواند و گفت: زمانی می‌توانیم ارزش کار راهدار را درک کنیم که با شرایط سخت در جاده‌ها مواجه شویم و راهداران فرشته نجات در جاده‌ها هستند.

در پایان این همایش از راهداران نمونه استان تجلیل به عمل آمد. 

نظر شما