شناسهٔ خبر: 15947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از راهداران نمونه به مناسبت روز راهدار در فارس

روز راهدار در آخرین روز از هفته حمل و نقل و راهداری و در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز راهدار برگزار شد، از راهداران نمونه راه و شهرسازی استان فارس تقدیر بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، در مراسمی که با حضور مسئولان استانی که به مناسبت روز راهدار برگزار شد از راهداران نمونه استان فارس تجلیل شد.

در این مراسم تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ضمن تبریک به مناسبت روز راهدار گفت: راهداران خادمانی هستند که وظیفه‌ای بسیار سنگین بر دوش دارند و آن چیزی نیست جر فراهم نمودن ترددی ایمن و روان برای مردم که آسوده به مقصد خود برسند.

وی افزود: ۱دی ماه روز بزرگداشت راهدار، وظیفه هر ایرانی است که از زحمات این تلاشگران جهت از خودگذشتگی‌هایشان قدردانی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس اضافه کرد: زمانی که راه‌ها اعم از اصلی، فرعی و روستایی احداث می‌شود، تکمیل، حفظ و پاسداشت از این سرمایه‌های ملی توسط راهداران انجام می‌گیرد.

تاجگردون افزود: نقش راهداران در جاده‌ها به وضوح نمایان است چرا که بعد از احداث جاده‌ها، انجام عملیاتی مانند نصب تابلوها، خط کشی محورها، برف روبی و قنوروبی و ... برعهده این زحمت کشان است.

وی متذکر شد: راهدار به واسطه عشق و علاقه‌ای که نسبت به فعالیت و مسئولیت خود دارد از جان و خانواده خود گذشته و بیشترین وقت خود را در جاده‌ها می‌گذراند تا هموطنان شاهد ترددی ایمن در جاده‌ها باشند.

تاجگردون در پایان از اصحاب رسانه خواست تا خدمات و فعالیت‌های راهداران که در تردد ایمن و روان در جاده‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کنند را در فواصل زمانی مختلف به مردم شناسانده و تنها به روز راهدار بسنده نکنند.

در ادامه این مراسم عشایری گفت: فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری در استان فارس و کسانی که از زیر ساخت‌های این حوزه حفاظت می‌کنند کسانی هستند که شبانه‌روز نمی‌شناسند و عمر خود را که سرمایه اصلی‌شان است در این راه صرف می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر و برای فصل زمستان، با آمادگی کامل و با حضور حدود ۱هزار نفر نیروی راهدار با ۷۳ اکیپ سیار و ثابت و ۱۲۳ گشت راهداری با ۴۵۰ دستگاه سبک و سنگین در ۵۲ گردنه با طول ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های برفگیر آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستیم.

عشایری در ادامه اظهار داشت: البته این خدمات و فعالیت‌های راهداران مختص زمان و مکان خاص نیست و در تمام فصول آماده ارائه خدمات به هموطنان و مسافران هستند.

در پایان این مراسم نیز علیرضا سیاهپور مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: بحرانی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه اجرایی، راهداری زمستانی است که امسال سعی کردیم درکنار تجربه و از خودگذشتگی همکاران راهدار این عملیات را با برنامه‌ریزی مدون و تشکیل جلسات منظم و مختلف شروع کنیم و امیدواریم با موفقیت به اتمام برسانیم.

سیاهپور ادامه داد: از ابتدای مهرماه با برگزاری جلسات مختلف در حوزه نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات راهداری به شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها پرداختیم و تقریبا عمده نقاط ضعف و تهدیدها شناسایی و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس برطرف شدند.

این گزارش حاکی از آن است که در پایان این مراسم از راهداران برتر سرتاسر استان فارس توسط مسولان تجلیل بعمل آمد. 

نظر شما