شناسهٔ خبر: 15948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز راهدار:

مانور آمادگی راهداری زمستانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

روز راهدار چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته حمل و نقل و روز راهدار مانور آمادگی نیروها، تجهیزات و ماشین آلات راهداری زمستانی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و اعضای شورای حمل و نقل استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در جریان برگزاری این مانور با بیان اینکه قبل از فصل سرما تمام راه‌های ترانزیتی و اصلی استان خط کشی شده گفت: تابلوهای جدید نیز در راه‌های استان نصب و تابلوها و گاردریل‌ها نیز شست و شو شده و برای عملیات راهداری کاملا آماده است.

قاسم قاسمی از استقرار اکیپ‌های راهداری زمستانی در ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار استان خبرداد و افزود: این عوامل و امکانات آماده‌اند تا با کمک پلیس راه در صورت بارش برف و ایجاد یخبندان، خدمات مربوطه به تسهیل ترافیک و تامین ایمنی سفر را ارائه دهند.

وی گفت: ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک با ۳۱۰ نیروی انسانی و ۴۲ دستگاه تراکتور برفروب فعال برای عملیات زمستانی و برف روبی آماده خدمت‌رسانی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزایش ضریب ایمنی سفرهای برون شهری را منوط به رعایت اصول مسافرت در فصل زمستان دانست و افزود: تجهیز خودرو به وسایل سفرهای زمستانی از جمله زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت وسایل گرمایشی خودرو، همراه داشتن پتو و لباس گرم و توجه به تابلوها از فاکتورهای مهم ایمنی سفرهای برون شهری است.

در این مانور نیروها و ماشین آلات راه وشهرسازی استان توان خود را در این مانور زمستانی در محل فرودگاه شهرکرد به نمایش گذاشتند.

استان چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۶۸۰ کیلومتر جاده شامل ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی و فرعی و دو هزار و ۳۳۶ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما