شناسهٔ خبر: 15960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز راهدار در استان قزوین:

راه، کانون همبستگی و هویت‌سازی ایران زمین است

سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز راهدار در استان قزوین گفت: راه برای سرزمینی مثل ایران که حلقه وصل شرق و غرب جهان است از هر چیزی مهمتر است و این راه است که اقوام و فرهنگ‌های متعدد و متفاوت ایران را به هم متصل و مرتبط کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با حضور در مراسم گرامیداشت روز راهدار که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد از طرف وزیر راه و شهرسازی از تلاش‌ها و زحمات گسترده راهداران استان قزوین تقدیر بعمل آورد.

معیدفر در این مراسم گفت: یکی از اقدامات بشر برای گسترش اجتماع، ایجاد راه‌ها بوده است و در دوران گذشته ایران و تمدن‌های دیگر از طریق راه‌ها بهم متصل می‌شدند و دانش و علم و کالا مبادله می‌شد و در نتیجه ایران به علت موقعیت استراتژیک خود در کانون اصلی مبادلات جهانی قرار داشته و تمدنی بوده است که گذرگاه شرق و غرب عالم بوده است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش راه‌ها در توسعه کشور گفت: در توسعه امروز ایران، به خاطر وجود پتانسیل عظیم شبکه راه‌های کشور بازرگانی می‌تواند نقش اصلی را ایفا نماید.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه‌ها در انسجام و وحدت کشور گفت: راه برای سرزمینی مثل ایران که حلقه وصل شرق و غرب جهان است از هر چیزی مهمتر است و این راه است که اقوام و فرهنگ‌های متعدد و متفاوت ایران را به هم متصل و مرتبط کرده و فرهنگ و سنت ایران زمین را حفظ کرده و راه کانون همبستگی و هویت‌سازی این سرزمین است.

وی افزود: اگر به نقشی که راه در انسجام این سرزمین دارد واقف شویم به اهمیت نقش راهدارانی که امنیت و ارتباط راه را برقرار می‌کنند و موقعیت ممتازی که دارند پی می‌بریم.

معیدفر با اشاره به آمار سوانح رانندگی در کشور گفت: با وجود تمام تلاش‌ها و از خود گذشتگی‌های راهداران آمار حوادث رانندگی در ایران در سطح قابل قبولی نیست و دلیل آن این است که ما به خود راه اهمیت نمی‌دهیم بلکه آن را ابزاری برای رسیدن از جایی به جای دیگر می‌دانیم.

وی افزود: نباید فقط تمرکز بر بخش مهندسی و فنی راه باشد، و ما باید یک تغییر رویکرد عمده نسبت به راه داشته باشیم و به جای نگاه صرفا کالبدی به راه نگاه اجتماعی را تقویت نماییم تا راه تبدیل به بخشی از زندگی شود و آرامش و زندگی در جاده‌های ما جریان داشته باشد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از راهداران استان قزوین از جانب وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر راهداران ما علاوه بر عزم و اراده و همت والای خود، افزودن زندگی اجتماعی به راه را هم لحاظ کنند راه‌های ما تعامل و ایمنی و مسئولیت اجتماعی ما را هم تقویت خواهند کرد و در نتیجه آن ایران دوباره پل ارتباطی شرق و غرب جهان خواهد شد.

نظر شما