شناسهٔ خبر: 15965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با روز راهدار صورت گرفت:

تجلیل از راهداران نمونه اردبیل

راهداری اردبیل همزمان با نخستین روز از دی ماه روز راهدار، راهداران برتر و نمونه استان اردبیل تجلیل شده و از تلاش‌ها و زحمات آنان قدردانی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، در مراسمی که ظهر دیروز در این اداره کل برگزار شد، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: راهداران ما با تمام وجود در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی حضور داشته و با ایثار تمام انجام وظیفه می‌کنند.

خلیل محبت‌خواه با اشاره به پایین بودن حقوق و دستمزد راهداران و برخی نارضایتی‌های راهداران از این بابت افزود: با وجود پایین بودن حقوق و دستمزد راهداران ایثارگرانه در جاده‌ها شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا خدمات مطلوبی را به هموطنان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه راهداران بدون چشمداشت در همه فصول سال در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی حاضر هستند ادامه داد: ما در مکاتباتی که با وزارتخانه و مسئولان کشوری داشتیم خواستار توجه بیشتر به افزایش حقوق و دستمزد راهداران شدیم تا آنها با دلگرمی بیشتر در عرصه خدمت‌رسانی حاضر باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در سایه تلاش و همت راهداران در سال جاری موفق شدیم تا در کاهش تلفات رتبه و جایگاه دومی را در سطح کشور به دست آوریم، گفت: پلیس و راهداران در یک ارتباط تنگاتنگ در فصل زمستان تلاششان بر ایجاد ایمنی و سهولت تردد هموطنانمان است که امیدواریم این همکاری‌های نزدیک زمینه سفرهای ایمن و راحت را به همراه داشته باشد.

محبت‌خواه یادآور شد: با تاکید معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تلاش جدی بر این خواهد بود تا در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی سرعت‌گیرهایی که به شکل غیرکارشناسی تعبیه شده اصلاح و نسبت به ساماندهی آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: بیش از ۳۶۰ راهدار در قالب ۷۵ گروه ثابت و سیار با بهره‌گیری از امکانات ۱۱ راهدارخانه در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان بصورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات به هموطنانمان ارائه شود.

سیدحجت فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز با بیان اینکه حرکت ایثارگرانه راهداران و عوامل پلیس راه با هیچ مزد و پاداش مادی و دنیوی قابل معامله نیست، عنوان کرد: این تلاشگران عهد کرده‌اند تمام تلاش خود را در ایجاد ایمنی و خدمت به مردم به کار بندند و سعی‌شان بر بسترسازی آرامش بیشتر در جامعه است.

وی اعتماد رانندگان را به راهداران در بازگشایی سریع جاده‌های استان اردبیل بزرگترین افتخار برای راهداران و عوامل پلیس راه استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: همین که رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین در زمستان سرد یقین و اطمینان دارند که راهداران اردبیل راه را برای آنها امن و روان می‌کنند این افتخار برای فعالان این عرصه بس است.

فتاحی پیوستگی طرح‌های مختلف اجرایی از سوی راهداران و پلیس راه را نظیر طرح زمستانی، نوروزی و تابستانی بیان کرد و گفت: تلاش شبانه‌روزی همه عوامل دخیل در طرح زمستانی بر این است تا بی‌ادعا اما مجاهدانه در این سنگر حضور داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل یادآور شد: امیدواریم تا آخر سال با یک حرکت و برنامه‌ریزی درست در مسیری تلاش کنیم تا در پایان سال جشن کاهش تصادفات را در سطح جاده‌های کشور برپا کنیم.

علی آذرنژاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این مراسم گفت: در کنار احداث راه و نگهداری آن مراقبت‌ها و برف‌روبی‌ها و نمک‌پاشی‌هایی که در طول سال انجام می‌شود کار بسیار مهم و خطیری است که به همت راهداران به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی جاده‌های استان که تردد در آنها همراه با دشواری‌ها و سختی‌هایی روبه‌رو است،‌ افزود: بنده نمونه کامل ایثار را در تلاش راهداران می‌بینم و همواره به آن غبطه می‌خورم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: راهداران در سخت‌ترین شرایط و حتی بروز حوادث در کنار مسافران و رانندگان هستند و با وجود این همه تحمل سختی و دشواری دستمزد و حقوق آنها بسیار پایین است.

آذرنژاد افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا از محل اعتبارات حوادث رقم مناسبی را برای راهداری استان اردبیل اختصاص داده و نسبت به تجهیز راهدارخانه‌ها اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: بنده بارها به چشم خود دیدم که در گردنه‌های صعب‌العبور راهداران به رغم برف و کولاک شدید اقدام به برف‌روبی و نمک پاشی کرده و همواره سعی‌شان بر این بوده تا جاده برای عبور و مرور مردم باز باشد.

در پایان این مراسم از راهداران نمونه استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد و ماشین آلات راهداری به نقاط برفگیر و راهدارخانه‌ها اعزام شدند. 

نظر شما