شناسهٔ خبر: 15970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مراسم گراميداشت روز راهدار در استان زنجان

مراسم گرامیداشت روز راهداری در استان زنجان مراسم گراميداشت روز راهدار با حضور معاون عمراني استاندار وجمعي از مديران در اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان مراسم گراميداشت روز راهدار با حضور كليم اله وثوقي مديركل اداره راه و شهرسازي استان زنجان و جواد رحمتي معاون عمراني استاندار و سرهنگ شير محمدي و جمعي از مديران و راهداران اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان صبح امروز در سالن كنفرانس اين اداره كل برگزار شد.

وثوقي مديركل اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان در اين مراسم ضمن تبريك روز راهدار بر راهداران و ميهمانان و همه  كساني كه در حمل و نقل جاده‌اي نقشي را به عهده دارند گفت: راهداري يكي از مشاغل سخت است كه تا وقتي تردد در جاده‌ها هست راهداري تعطيل نخواهد شد و در تمام فصول سال بخصوص در فصل زمستان وظيفه مهم و سنگيني برعهده راهداران است.

وي با اشاره به تلاش‌هاي راهداران اداره كل راه و شهرسازي در جريان كولاك اخير گفت: در بخش زمستاني ۲۸ راهدارخانه در محورها و گردنه‌ها وجود دارد كه ۲۲۵ دستگاه ماشين آلات و ۴۵۰ پرسنل از پانزدهم آذر هر سال تا ۱۵ فروردين سال بعد در اين محورها و گردنه‌ها حضور دارند كه امسال اين استقرار زودتر صورت گرفته است.

 مديركل اداره راه و شهرسازي استان زنجان با اشاره به پيش‌بيني خريد قير در بودجه سال ۹۴ گفت: امسال در تمامي محورها روكش داشته‌ايم و سعي كرده‌ايم لكه‌گيري زمستاني را به حداقل برسانيم.

وي با اشاره به نقش راهداران در كنترل راه‌ها و زيرساخت‌هاي شريان‌هاي اصلي گفت: در محورهاي شرياني اصلي در حدود هفتاد هزار وسيله نقلي در محورهاي استان تردد كرده‌اند كه اين رقم نشان دهنده اهميت نقش راهداران در اين مسيرها است.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود به بهسازي ناوگان ماشين آلات اشاره كرد و گفت: ماشين آلات و تجهيزات زمستاني اين اداره كل از نظر كيفيت مطلوب و تنوع در ميان ساير استان‌ها رتبه خوبي را دارد.

در ادامه اين مراسم رحمتي معاون عمراني استاندار زنجان با تشكر از تلاش راهداران در طول سال گفت: سه عامل مهم راهدار، تجهيزات و مديريت در موفقيت سيستم راهداري نقش مهمي را دارند كه نقش مديريت از ساير اين عوامل پررنگتر و قابل توجه‌تر است.

وي با اشاره به بحران كولاك آذر ماه سال جاري و تلاش‌هاي همگاني به خصوص راهداري اداره كل راه و شهرسازي گفت: بايد به حدي از برنامه‌ريزي در بحران برسيم كه در مواجهه با بحران‌ها با مشكل برخورد ننماييم و اين امر با برنامه‌ريزي و مديريت درست ميسر خواهد شد كه خوشبختانه در اداره راه و شهرسازي زنجان به خوبي ديده مي‌شود.

در پايان اين مراسم با تقديم لوح تقدير از راهداران نمونه كشوري و استاني از ايشان قدرداني شد.

نظر شما