شناسهٔ خبر: 15973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز راهدار:

راهداران نمونه ایرانشهر تجلیل شدند

مراسم راهداری ایرانشهر از راهداران نمونه ایرانشهر به مناسبت یک دی روز راهدار تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره راه و شهرسازی ایرانشهر در مراسمی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، امام جمعه این شهرستان، فرماندار و تعدادی از مديران كل سابق از خدمات راهداران نمونه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان تجلیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر در این مراسم گفت: روز اول دی ماه همزمان با روز راهداری و آغاز عملیات راهداری زمستانی است چرا که حفظ و نگهداری راه‌ها در فصل زمستان اهمیت بسزایی در ایمنی و عبور و مرور رسیدگی و امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان در جاده‌ها دارد.

ایوب کرد افزود: اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر دارای ۹ اداره راه و شهرسازی تابعه است و راهداران جنوب استان متولی نگهداری بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه همسنگ در حوزه استحفاظی هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر چند پروژه ملی در جنوب استان در حال انجام است که با توجه به وضعیت نامطلوب اعتبارات، پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تمامی اعتبارات و قراردادهای اختصاص یافته به این اداره کل تعیین تکلیف شده و در حال حاضر این اداره کل از ابلاغ اعتبار نیز جلوتر است.

کرد گفت: در حال حاضر اجرای طرح‌های بزرگ راهسازی و راه آهن در این استان را به یکی از بزرگترین کارگاه‌های راهسازی کشور تبدیل کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر عنوان کرد: محور ترانزیتی چابهار –میلک به طول ۸۶۰ کیلومتر ایران را به افغانستان و کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند.

وی ادامه داد: خط آهن چابهار- زاهدان- مشهد به طول یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر کریدور شمال و جنوب کشور را کامل می‌کند و شریان حیاتی کنارک- جاسک به طول ۳۰۳ کیلومتر نیز ۲ استان ساحلی هرمزگان و سیستان و بلوچستان را به هم ارتباط خواهد داد.

وی گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی این اداره کل موفق به جذب بیشترین میزان قیر یارانه‌ای در بین ادارات کل راه و شهرسازی کشور شده و از سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار و ۴۱۲ تن قیر برای آسفالت راه‌های جنوب استان جذب شده است.

در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر و یادبود از تلاش‌های راهداران جنوب استان تقدیر و تشکر شد.

نظر شما