شناسهٔ خبر: 15985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانور بزرگ امداد جاده‌ای با حضور استاندار اصفهان برگزار شد

مانور امداد جاده ای اصفهان در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری و در روز اول دیماه مصادف با روز راهدار و شروع فصل سرما، مانور بزرگ امداد جاده‌ای با حضور دستگاه‌های امدادی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، رسول زرگرپور استاندار استان با اشاره به اینکه حمل و نقل در جهان امروز بعنوان یک موضوع اساسی و حیاتی در دنیا مطرح است گفت: یکی از شاخص‌های پیشرفت کشورها عبارتست از میزان اتوبان‌ها، جاده‌ها، فرودگاه‌ها و سیستم‌های ریلی است و کشورهائی که بیشتر این زیربناها را داشته باشند به عنوان کشورهای پیشرفته تلقی می‌شوند.

زرگرپور اضافه کرد: نقش حمل و نقل در جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی غیرقابل کتمان است و همه به آن اذعان دارند.

وی گفت: در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش‌های مختلف از جمله بخش حمل و نقل، هوائی، زمینی، دریائی انجام شده است و برنامه‌های خوبی در توسعه فرودگاه شهید بهشتی، توسعه سیستم ریلی استان نیز خصوصاً قطار سریع‌السیر، مترو اصفهان و اطراف اصفهان، اتوبان‌ها، کنارگذرها و رینگ‌هائی که در داخل شهر و سایر شهرها است پیش رو داریم.

رسول زرگرپور با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت گفت: مسئولین این بخش‌ها سعی کردند از طریق جذب منابع بخش خصوصی، این کارها را با سرعت و رونق ادامه دهند از جمله پیش‌نویس قرارداد صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگان کشور برای تکمیل کنارگذر شرقی با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال، قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران با بیش از دو میلیارد یورو با طرف چینی و توسعه دو بخش پارکینگ و ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهید بهشتی استان که به مناقصه بین‌المللی گذاشته شده است. 

استاندار استان اضافه کرد: سرمایه‌های عظیم هزاران میلیاردی در بخش راه، نیاز به نگهداری دارد که وظیفه اصلی و اساسی آن به عهده راهداران زحمت‌کش، تلاشگر و جهادگر است تا مردم بتوانند از این سرمایه‌گذاری‌ها و خدمات به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به جایگاه بسیار ویژه استان در بخش حمل و نقل گفت: استان اصفهان کریدور شمالی- جنوبی و شرقی- غربی کشور است و ۴۰ درصد بار کشور و ۲۰ درصد مسافر کشور از شریان‌های حیاتی این استان عبور می‌کنند، بنابراین حمل و نقل استان اصفهان وضعیت ملی دارد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه در کشور، میزان تصادفات و کشته‌ها از میزان استانداردهای جهانی بالاتر است گفت: وضعیت نسبت به چندسال گذشته بهتر شده و از سالی ۲۷ هزار کشته به ۱۸ هزار در کل کشور رسیده است، ولی نسبت به استانداردها خیلی فاصله داریم و از این آمار سالانه به طور متوسط حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در حوادث جاده‌ای اصفهان کشته می‌شوند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر در راه‌های بین شهری و حدود ۴۰۰ نفر در داخل شهرها هستند.

استاندار اصفهان، حرکت راهداران را یک حرکت جهادی دانست و گفت: به وجود شما راهداران افتخار می‌کنیم و امیدوارم بدون کمترین حادثه و مشکلات به وظایف خود عمل کنند.

زرگرپور به هفته بلایای طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: ایران جزو ۱۰ کشور نخست دنیا در بلایای طبیعی است و دو کمربند خشکی و زلزله از ایران عبور می‌کنند، که در این خصوص نیز دستگاه‌های امدادی تلاش‌های خیلی زیادی انجام می‌دهند.

حجت‌اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با بیان اینکه این مراسم‌ با هدف آمادگی و ارائه خدمات هرچه بیشتر برگزار می‌شود، گفت: ۱۰۰ اکیپ راهداری، ۶۳۰ خودرو و ماشین آلات راهداری و ۷۵۰ نیروی راهداری در شبکه حمل و نقلی استان آماده ارائه خدمت در طول زمستان خواهند بود.

وی افزود: پلیس راه، راهور، آتش‌نشانی، هواشناسی، مخابرات، هلال‌احمر، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و ... در این مانور دخیل هستند که امیدواریم تصادفات و تلفات در سه ماهه زمستان امسال کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: امروز تقدیر می‌کنیم از تلاش تمامی تلاشگرانی که با توسعه و احداث شبکه‌های جاده‌ای، ریلی، هوائی در خدمت صنعت حمل و نقل کشور  و استان کمر همت بسته‌اند و راه را بر رهروان هموار می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از تمامی ایثارگران حاضر در مسیر شبکه راه‌های استان که با تلاش شبانه‌روزی در سردترین روزهای زمستان و گرم‌ترین روزهای تابستان و به دور از خانواده، ایمنی، نگهداری و حفاظت از راه‌های استان را عهده دارند و آرامش را برای مسافران در جاده‌ها فراهم می‌نمایند.

غلامی ضمن تشکر از همدلی و همراهی تمام دستگاه‌های امدادی گفت: تلاش تمامی دستگاه‌های نقش‌آفرین در شبکه ارتباطی استان را در راستای کاهش تلفات جاده‌ای ارج می‌نهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم کلیه دستگاه‌های امداد جاده‌ای نظیر راه و شهرسازی، پلیس راه، پلیس راهور، نیروی انتظامی، فرودگاه، هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آب و فاضلاب و... با برگزاری مانور مشترک تجهیزات و ماشین آلات خود، توان آمادگی و اقتدار خود را در خدمت‌رسانی به مردم در سطح راه‌های استان به ویژه در ایام فصل سرما به نمایش گذاشتند.

نظر شما