شناسهٔ خبر: 15986 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آغاز سومین اجلاس وزرای حمل‌و‌نقل کشورهای ساحلی دریای خزر

اجلاس سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران، وزرا و نمایندگان ۵ کشور ایران، آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین اجلاس وزرای حمل‌ونقل کشورهای حاشیه دریای خزر امروز چهارشنبه ۲ دی ماه با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران و وزرا و نمایندگان ۵ کشور ایران، آذربایجان، قزاقزستان، روسیه و ترکمنستان دقایقی قبل در هتل لاله تهران آغاز به کار کرد.

در این اجلاس ضیا آرزومانویچ محمدوف وزیر حمل و نقل کشور آذربایجان، بکین کاتالویچ سیدآخمتوف رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری قزاقستان، ماکسیم بوربویچ ساکالوف وزیر حمل‌ونقل فدراسیون روسیه و آنادوردی ارکینویچ کاسایف معاون وزیر راه و حمل و نقل فدراسیون ترکمنستان و همچنین داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، علی عابدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی، محمد سعیدنژاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل حضور دارند.

براساس این گزارش نشست‌های مقدماتی این اجلاس روزهای دوشنبه ۳۰آذر و سه‌شنبه اول دی‌ماه با حضور نمایندگان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده بود.

بعد از این نشست، وزرا و نمایندگان ۵ کشور ساحلی دریای خزر در نشست مشترک مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهند.

لازم به ذکر است دومین اجلاس وزرای حمل‌ونقل کشورهای حاشیه دریای‌خزر ۱۷ مرداد سال گذشته برابر با ۸ آگوست ۲۰۱۴ در آستاراخان آذربایجان برگزار شده بود./

نظر شما