شناسهٔ خبر: 15993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم خبر داد:

وجود ۱۴۱۰ کیلومتر راه در استان قم/ تلاش راهداران در فصل زمستان دو چندان می‌شود

مراسم هفته حمل و نقل قم سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: در استان قم ۱۴۱۰ کیلومتر راه وجود دارد که از این مقدار، ۲۱۰ کیلومتر آزادراه و ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری شامگاه سه‌شنبه در مراسمی که به مناسبت هفته حمل و نقل با حضور استاندار قم، معاون عمرانی استانداری، مدیران شورای حمل و نقل  رانندگان و راهداران  در مجتمع ونوس برگزار شد، گفت: جامعه حمل و نقل همیشه در صحنه حاضر و با حداکثر توان خود به فعالیت می‌پردازند که می‌توان به نمونه‌ای از فعالیت این تلاشگران در ایام اربعین اشاره کرد.

وی گفت: در اول دی‌ماه و با شروع فصل سرما کار طاقت فرسای راهداران دو چندان می‌شود و تا روز‌های پایانی سال ادامه دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم به موقعیت ویژه جغرافیایی قم و مذهبی بودن این شهر اشاره کرد و افزود: با این توجه حجم وسیعی از مسافران و تردد آن‌ها در جاده‌های استان به ویژه در ایام خاص را شاهد هستیم که راهداران با همت قوی خود در تلاش‌ هستند تا مشکلی در این مسیر‌ها بوجود نیاید.

وی تصریح کرد: با توجه به سرمای زودرس و بارش برف و یخبندان در استان با وجود راهداران مقتدر راه‌های استان باز و تردد در آن انجام گرفت.

صبوری گفت: با همه تلاش‌ها باز در این عرصه مشکلاتی نیز وجود دارد اما با این حال استان قم به نسبت طول محور‌ها در کشور رتبه سوم را دارا است.

وی ادامه داد: در استان قم در مجموع ۱۴۱۰ کیلومتر راه وجود دارد که از این مقدار، ۲۱۰ کیلومتر آزادراه، ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۳۶۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد و راهداران در این راه‌ها و مسیر‌ها مجاهدت‌های بسیاری را انجام می‌دهند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم از استاندار و دیگر مسؤلان خواست تا با اختصاص هزینه‌های عمرانی بیشتر به این اداره آن را در تأمین بهتر خدمات‌رسانی یاری نمایند.

 سيد مهدي صادقي استاندار قم نیز در همايش روز ملي راهدار، طي سخناني از تلاش و مجاهدت راهداران در توسعه راه‌ها و افزايش ايمني حمل و نقل تقدير كرد.

نماينده عالي دولت در استان، حمل و نقل را محور اصلي توسعه دانست و افزود: توسعه زيرساخت‌ها در حمل و نقل زميني، دريايي و هوايي بايستي به عنوان يك ضرورت مورد توجه قرار بگيرد.

استاندار قم با اشاره به موقعيت خاص جغرافيايي استان قم و قرار گرفتن آن در محور مواصلاتي ۱۷ استان كشور افزود: خدمات راه و شهرسازي و مجموعه‌هاي زيربط در مواقع ضروري و روزهاي پرترافيك بسيار خوب بوده است.

وي با اشاره به فرارسيدن فصل زمستان و افزايش حجم فعاليت راهداران در فصل سرما گفت: اميدواريم با اتخاذ تدابير مناسب شاهد ایمني بالاي سفرهاي مردم در محورهاي منتهي به استان قم باشيم.

نظر شما