شناسهٔ خبر: 15997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

نگرش دولت در بخش راه و شهرسازی تعامل با بخش خصوصی است/ استقرار راهداران در راهدارخانه‌ها و محورهای برف‌گیر

مراسم کردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: نگرش دولت تدبیر و امید در بخش راه و شهرسازی تعامل با بخش خصوصی است و در این راستا طرح‌هایی در بسته‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمد صادق وجدی روز سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری راهداری و رسانه در سنندج افزود: در راستای تعامل با بخش خصوصی در استان تاکنون پنج طرح مهم از جمله محدوده گردنه صلوات آباد به سنندج، ارتقا محور سنندج- مریوان، فرودگاه سقز و ارتقای محور سقز- بانه ارائه شده است. 

وی گفت: با تلاش، کوشش و هماهنگی در استان، تامین منابع مالی فرودگاه سنندج به قطعیت رسیده و توافقات لازم در این راستا صورت گرفته است. 

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: افتتاح دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر به ارزش افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان از جمله فعالیت‌های انجام شده در این بخش است.

وی با بیان اینکه در سال جاری همچنین ۱۵۰ کیلومتر راه شهری و روستایی در استان افتتاح شده است گفت: در حوزه نگهداری نیز بیش از ۱۰۰ کیلومتر افتتاح داشته‌ایم. 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان همچنین به فعالیت راهداران در محورهای برف‌گیر استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰ روز است که راهداران در راهدارخانه‌ها و محورهای برف‌گیر استان مستقر بوده و مشغول انجام فعالیت هستند. 

وی ادامه داد: علی رغم محدودیت تامین منابع مالی، ماشین آلات و فرسوده بودن آنها، راهداران با تمام توان تلاش کرده و از جان خود مایه می‌گذارند تا مردم با اطمینان و آرامش خاطر تردد کنند. 

به گفته وی سازمان راهداری کشور در سال جاری بیش از ۵۵ میلیارد تومان به حوزه راهداری استان اختصاص داده شده است.

نظر شما