به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه ریلی در هفتهای که گذشت به شرح زیر است:
سیدمرتضی علیاحمدی مديركل بازرگاني و بازاريابي شركت راه آهن |
جمهوری اسلامی ایران با سیاست مدیریت کریدوری با هدف تقویت کریدور بینالمللی بسیار موافق است و در جهت توسعه کریدورهای بین المللی تلاش بسیاری میکند. |
با هدف ایجاد جذابیت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای عبور کالاهای ترانزیتی از منطقه پیشنهاد می شود همه کشورها در قالب تفاهم نامههای چندجانبه سیاستهای واحد و یکپارچه را برای کریدورهای بین المللی دنبال کنند. |
|
محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه اهن |
خوشبختانه مسیر ترانزیتی ایران برای كشورهای همسایه بسیار جلب توجه كرده است كه پیش بینی می شود با این همكاری سه جانبه در گام اول بتوانیم ۳ میلیون تن ترانزیت داشته و در آینده ای نزدیك به ۱۰ میلیون تن ترانزیت دست پیدا كنیم. |
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی |
ایران امکان دسترسی به خط آهن عریض را برای جمهوری آذربایجان فراهم میکند. همچنین درباره پیشنهاد ارتباط ایران با بازارهای جهانی از مسیر آذربایجان و دریای سیاه نیز باید بررسی امکانپذیری و توجیه اقتصادی آن انجام شود. |
حسين عاشوري معاون بهرهبرداري و سير و حركت راه آهن |
تا پايان سال شاهد جابجايي ۱.۵ ميليون تن بار ترانزيتي در اين مسير باشيم |
در سال گذشته ميزان جابجايي بار ترانزيت در راه آهن با ۵۰ درصد رشد به ۸۰۰ هزار تن رسيده بود، كه در پي تلاش همكاران در ادارات كل بازرگاني و سير و حركت و همچنين ادارات كل مرزي راه آهن، اين ميزان طي ۹ ماهه سال جاري از مرز يك ميليون تن گذشت. |
|
محمد خان احمدی مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا |
برای افزایش سرمایهگذاری و توسعه ریلی نیاز به برداشته شدن نرخهای تحمیلی و آزادسازی فرصت رقابت است. |
به طور کلی وضعیت مسافر در همه حوزههای حمل و نقل به ویژه راهآهن افت دارد٬ ضریب اشغال برای ۶ ماهه اول برای قطارهای شرکت مسافری ۷۰ درصد است و بسیاری از سیرها با صندلیهای خالی انجام میشود. |
|
شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با وجود درخواستهای متعدد از سوی بخش خصوصی برای افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت قطار از مهرماه سال گذشته بالاخره با افزایش ۸ درصدی نرخ بلیت موافقت کرد. |
|
برای افزایش سرمایهگذاری و توسعه ریلی٬نیاز به برداشته شدن نرخهای تحمیلی و آزادسازی رقابت است که امیدواریم این مسئله را نهادهای نظارتی درک کنند. |
|
محمدجواد فخاری مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا |
ساخت ۱۲ دستگاه واگن ها به پایان رسیده که فعلاً ۶ دستگاه را تحویل گرفتهایم و از این ماه، ماهانه ۴ دستگاه واگن تحویل میگیریم و سرعت این قطار ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و تجهیزات متفاوتی نسبت به سایر قطارها دارد. |
واگنهای طراحی شده مجهز به WiFi و سیستم صوت و تصویری لمسی بوده که در نوع خود منحصر به فرد است. علاوه بر این دیوارههای قطار به صورت نسوز و با استفاده از تکنولوژی جدید ساخته شده که هیچ گونه آلودگی و جانوری نمیتواند در آن نفوذ کند. |
نظر شما