شناسهٔ خبر: 16002 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت:

مزایای تعرفه‌گذاری واحد در کریدورهای بین‌المللی/ تخفیف‌های تعرفه‌ای ایران برای جذب ترانزیت منطقه/ ترانزیت سه میلیون تن با همكاری راه‌آهن‌های گرجستان و آذربایجان/جابجايی ۱.۵ ميليون تن بار ترانزيتی در كريدور شمال–جنوب تا پايان سال

قطار برف مزایای تعرفه‌گذاری واحد در کریدورهای بین‌المللی، تخفیف‌های تعرفه‌ای ایران برای جذب ترانزیت منطقه از مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفتهای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

سیدمرتضی علی‌احمدی مديركل بازرگاني و بازاريابي شركت راه آهن

جمهوری اسلامی ایران با سیاست مدیریت کریدوری با هدف تقویت کریدور بین‌المللی بسیار موافق است و در جهت توسعه کریدورهای بین المللی تلاش بسیاری می‌کند.

با هدف ایجاد جذابیت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای عبور کالاهای ترانزیتی از منطقه پیشنهاد می شود همه کشورها در قالب تفاهم نامه‌های چندجانبه سیاست‌های واحد و یکپارچه را برای کریدورهای بین المللی دنبال کنند.

محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه اهن

خوشبختانه مسیر ترانزیتی ایران برای كشورهای همسایه بسیار جلب توجه كرده است كه پیش بینی می شود با این همكاری سه جانبه در گام اول بتوانیم ۳ میلیون تن ترانزیت داشته و در آینده ای نزدیك به ۱۰ میلیون تن ترانزیت دست پیدا كنیم.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

ایران امکان دسترسی به خط آهن عریض را برای جمهوری آذربایجان فراهم می‌کند. همچنین درباره پیشنهاد ارتباط ایران با بازارهای جهانی از مسیر آذربایجان و دریای سیاه نیز باید بررسی امکان‌پذیری و توجیه اقتصادی آن انجام شود.

حسين عاشوري معاون بهره‌برداري و سير و حركت راه آهن

تا پايان سال شاهد جابجايي ۱.۵ ميليون تن بار ترانزيتي در اين مسير باشيم

در سال گذشته ميزان جابجايي بار ترانزيت در راه آهن با ۵۰ درصد رشد به ۸۰۰ هزار تن رسيده بود، كه در پي تلاش همكاران در ادارات كل بازرگاني و سير و حركت و همچنين ادارات كل مرزي راه آهن، اين ميزان طي ۹ ماهه سال جاري از مرز يك ميليون تن گذشت.

محمد خان احمدی مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا

برای افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه ریلی نیاز به برداشته شدن نرخ‌های تحمیلی و آزادسازی فرصت رقابت است.

به طور کلی وضعیت مسافر در همه حوزه‌های حمل و نقل به ویژه راه‌آهن افت دارد٬ ضریب اشغال برای ۶ ماهه اول برای قطارهای شرکت‌ مسافری ۷۰ درصد است و بسیاری از سیرها با صندلی‌های خالی انجام می‌شود.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود درخواست‌های متعدد از سوی بخش خصوصی برای افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت قطار از مهرماه سال گذشته بالاخره با افزایش ۸ درصدی نرخ بلیت موافقت کرد.

برای افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه ریلی٬نیاز به برداشته شدن نرخ‌های تحمیلی و آزادسازی رقابت است که امیدواریم این مسئله را نهادهای نظارتی درک کنند.

محمدجواد فخاری مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا

ساخت ۱۲ دستگاه  واگن‌ ها به پایان رسیده که  فعلاً ۶ دستگاه را تحویل گرفته‌ایم و از این ماه، ماهانه ۴ دستگاه واگن تحویل می‌گیریم و سرعت این قطار ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و تجهیزات متفاوتی نسبت به سایر قطارها دارد.

واگن‌های طراحی شده مجهز به WiFi و سیستم صوت و تصویری لمسی بوده که در نوع خود منحصر به فرد است. علاوه بر این دیواره‌های قطار به صورت نسوز و با استفاده از تکنولوژی جدید ساخته شده که هیچ گونه آلودگی و جانوری نمی‌تواند در آن نفوذ کند.

 

نظر شما