شناسهٔ خبر: 16004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصرت الله حیدری در آئین بزرگداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار:

تمامی اسناد حمل بار به صورت مکانیزه‌ صورت می‌گیرد

همدان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان در آئین بزرگداشت هفته حمل و نقل و رانندگان گفت: گرچه نگاه مردم به سیستم حمل و نقل با دیدگاه سنتی است اما تمامی اسناد حمل بار به صورت مکانیزه‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت الله حیدری، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان در آئین بزرگداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار در جمع اعضای راهداران و انجمن صنفی رانندگان ناوگان باری گفت: مجموعه حمل و نقل استان یک خانواده ای ۳۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند و در این ایام قدردان زحمات و تلاش شبانه‌روزی این قشر از جامعه هستیم.

وی افزود: در ایام اربعین قریب به یک میلیون نفر از مرز مهران وارد خاک عراق شدند که در این ایام یک هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از استان همدان برای جا به جایی زائران حسینی اعزام شدند.

حیدری گفت: حمل و نقل جاده‌ای دارای انعطاف پذیری و جذابیت خاص خود است وحمل و نقل استان همدان ۱۰۰ در صد از طریق جاده صورت می‌گیرد و با توجه به موقعیت جغرافیایی سهم حمل و نقل ریلی و هوایی کمتر از یک  درصد است.

حیدری با بیان اینکه امروزه نگاه مردم به سیستم حمل و نقل دیدگاه سنتی است، بیان داشت: این در حالیست که تمام اسناد بار به صورت مکانیزه انجام می‌شود و تمامی موارد مربوط به رانندگان ناوگان باری اعم از حق بیمه تأمین اجتماعی، کارت سلامت و... از طریق کارت هوشمند انجام می‌پذیرد.

وی گفت: بهره‌وری سیستم حمل و نقل در کشور پایین تر از سایر کشورهای پیشرفته است  است به طوری که یک کامیون در سال ۵۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر پیمایش دارد و در سایر کشورها این میزان ۱۵۰ الی ۱۷۰ هزار کیلومتر است که سه برابر ناوگان باری ما ارائه خدمات می‌دهند و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان ادامه داد: سیستم حمل و نقل کشور دارای زیرساخت‌های خوبی است و همچنین راه‌های کشور ما از کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی درجه دو در وضعیت مناسبی بسر می‌برد.

مديريت بحران استانداري همدان گفت: ایجاد وقفه در صنعت حمل و نقل موجب بزرگترین ضربه اقتصادی به کشور می‌شود. 

علیمردان طالبی، مديريت بحران استانداري همدان در آئین بزرگداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار در جمع اعضای راهداران و انجمن صنفی رانندگان ناوگان باری با اشاره به اهمیت حمل و نقل در جامعه، گفت: اگر صنعت حمل و نقل باری و مسافربری دارای وقف در جامعه شود مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

وی افزود: اهمیت حمل و نقل همانند انتقال گردش خون به بدن است که اگر درآن وقفه‌ای ایجاد شود موجب بروز مشکل و معضل در سیستم بدن می‌شود و اگر در بخش حمل و نقل ناوگان باری و مسافربری وقفه و رکودی در کشور ایجاد شود بزرگترین ضربه را کشور می‌خورد.

وی گفت: بسیاری از راهداران در محورها با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در راه ماندگان را کمک می‌کنند و در واقعه این مهم به عنوان یک صدقه محسوب می‌شود.

در ادامه مراسم سرهنگ مهدی شاکری، رئیس پلیس راه استان همدان نیز با اشاره به فعالیت بخش مسافر در  ایام اربعین از آن به عنوان یک حماسه ملی و بین المللی یاد کرد که با توجه به حجم بزرگی  از مسافرت‌ها بدون کوچکترین حادثه در حمل و نقل عمومی صورت گرفته شد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته برنامه ریزی‌ها لازم برای اربعین صورت نگرفته بود، افزود: امسال برای انتقال زائران حسینی برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته شد زیرا ۵۸ درصد در تلفات و ۳۶ درصد در مجروحین نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان کاهش داشتیم.

هاشم مظاهری، دبیر انجمن صنفی رانندگان استان همدان نیز گفت: رانندگانی که دارای تخلفات ۳۵ گانه می‌شدند کارت هوشمند آنان از یک تا شش ماه غیر فعال می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته در صورت مشاهده تخلف، برای نخستین بار تنها به تذکر بسنده کنند.

مظاهری گفت: یکی از آرزوهای دیرینه رانندگان باری این بود که شغل آنان جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود که با پیگیری‌های انجام شده با ۸۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی در قابل دو فوریت به دبیرخانه تدوین قوانین مجلس اعلام وصول شده و امیدواریم این طرح قبل از اتمام وقت قانونی مجلس شورای اسلامی به هیأت رئیسه اعلام شود.

نصرت اله حیدری گفت: علاوه بر افتخار آفرینی رانندگان کالا در تخلیه بنادر شاهد افتخارات این قشر در بخش مسافربری نیز هستیم که در مراسم اعزام زائرین حرم مطهر حضرت امام (ره), کاروان‌های راهیان نور و در سال‌های اخیر هم طرح اعزام و بازگرداندن عاشقان زیارت عتبات عالیات و اربعین حسینی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر استان همدان دارای ۲۴ هزار راننده حرفه ای در بخش باری و مسافربری است که به طور کامل ساماندهی شدند و ۱۵ هزار وسیله نقلیه مسافربری شامل کامیون، اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه دارای کارت هوشمند فعالیت می‌کنند.

حیدری گفت: مجموعا سالانه بیش از ۹ میلیون تن بار و بیش از ۸ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان باری و مسافری حمل و نقل جاده‌ای استان همدان جابه جا می‌شود و ما به عنوان نماینده دولت قدردان زحمات و تلاش شبانه‌روزی این قشر از جامعه هستیم.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان افزود: همچنین در بخش مسافر ۱۸ پایانه با ۵۳ شرکت فعال مسافری در این زمینه وجود دارد که ۳ هزار و ۱۵۰ راننده با ۲ هزار و ۶۳ ناوگان مسافری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به میزان جابجایی بار و مسافر گفت: در ۸ ماهه امسال جابجایی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر با ۲ درصد افزایش و حمل ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته صورت گرفته است.  

وی بیان کرد: ۶ مرکز معاینه فنی و ۵ شرکت امداد خودرو در سطح جاده‌های استان همدان نیز به منظور تعمیر و تجهیز ناوگان حمل و نقل باری و مسافربری فعالیت دارند.

همچنین طی این دیدار رودباری مدیرکل راه و شهرسازی نیز گزارش عملکرد اداره کل راه و شهرسازی و چگونگی فعالیت راهداران را ارائه کرد.

گفتنی است: در این دیدار اعضای شورای حمل و نقل استان، حمل و نقل پایانه ها، مدیریت فرودگاه، مدیرمکانیک خاک، مدیرکل راه و شهرسازی و جمع کثیری از صنوف حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان، راهداران ، پرسنل مجموعه حمل و نقل و پایانه ها و راه و شهرسازی حضور داشتند.

نظر شما