شناسهٔ خبر: 16021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار قم خواستار شد؛

تامین خدمات رفاهی آزاد راه قم -گرمسار پیش از سفرهای نوروزی

بهشتی معاون امور عمراني استانداري قم گفت: كمبود و نبود خدمات رفاهي در آزادراه قم- گرمسار بايد با پيگيري و جديت تا قبل از آغاز سفرهاي نوروزي تأمين شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه وشهرسازی قم ،در جلسه كميسيون ايمني راههاي استان قم محسن بهشتي معاون امور عمراني استانداري و رئيس كميسيون طي سخناني با گراميداشت روز راهدار، گفت: اميدواريم با زحمات طاقت فرسا و خدمات دهي عزيزان راهدار شاهد سفرهايي بدون مخاطره براي هم‌ميهنان‌مان باشيم.

وي با اشاره به موقعيت استان قم به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتي اكثر استانهاي كشور بيان داشت: ترافيك آزاد راه قم- تهران بسيار بيشتر از سطح سرويس استاندارد آزادراهي است و به خاطر همين تردد بالا امكان وقوع تصادف و حوادث ناگوار جمعي بسيار زياد است.

وي افزود: در همين راستا موضوع ايمن سازي و جداسازي رفيوژ وسط آزادراه با استفاده از نيوجرسي‌هاي مستحكم بايد هر چه سريع‌تر از مركز پيگيري و عملياتي شود.

بهشتي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن سفرهاي نوروزي گفت: كمبود و نبود خدمات رفاهي در آزادراه قم- گرمسار بايد با پيگيري و جديت تا قبل از آغاز سفرهاي نوروزي تأمين شود.

وي افزود: خدمات رفاهي اين محور از زمان بهره‌برداري تاكنون تفاوت چنداني نداشته و نيازها و ساختمانهاي مورد نياز پليس و دستگاههاي امدادي نيز بايد توسط كارفرما آماده‌سازي شود.

وي تأكيد كرد: قطعاً آمار تردد در نوروز و تابستان سال ۹۵ در اين محور بسيار بيشتر از سال ۹۴ خواهد بود لذا لازم است نواقص و كمبودها در اين محور سريعاً رفع و تأمين گردد.

در اين جلسه سرهنگ اردشير جمشيدي راد رئيس پليس راه استان با ارائه گزارشي از وضعيت آمار تصادفات و تلفات در محورهاي استان در بازه زماني ۹ ماهه اول سال جاري گفت: در اين مدت حدود ۸ درصد آمار كل تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته اما متأسفانه به دليل بروز يك تصادف جمعي در محور قديم قم- تهران آمار تلفات ۵ درصد نسبت به ۹ ماهه سال قبل افزايش داشته است.

وي افزود: در اين مدت كنترل تخلفات توسط پليس ۱۹ درصد افزايش داشته و اصلي ترين عامل تصادفات با ۴۱ درصد مربوط به خواب آلودگي رانندگان است. /

نظر شما