شناسهٔ خبر: 16025 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اخبار استان‌ها در هفته گذشته:

گرامیداشت روز راهدار و بازدید وزیر راه و شهرسازی از راهدارخانه مبارک‌آباد / رفع موانع اجرایی از پروژه‌های راهسازی شمال استان کرمان/ امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر سیستان و بلوچستان/ امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و نفت در خصوص احداث باند دوم محور ارتباطی دهلران ـ اندیمشک در ایلام

مشهد گرامیداشت روز راهدار و بازدید وزیر راه و شهرسازی از راهدارخانه مبارک‌آباد تهران و همچنین بازدید از راهدارخانه امامزاده هاشم، امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر سیستان و بلوچستان و آخرین گزارش درباره پروژه مسکن مهر از سوی بسیاری از ادارات کل و راه وشهرسازی کشور، از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است.

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

نام استان

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هزار راهدار مجهز به ۳۰۰ دستگاه خودروی راهداری از جاده‌های استان تهران مراقبت می‌کنند تا در مواقع بارش برف تردد ایمن خودروها در این محورها را امکان‌پذیر کنند.

وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از راهدارخانه مبارک‌آباد گفت: ۱۵ هزار راهدار در بیش از ۶۰۰ راهدارخانه به مسافران در جاده‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

تهران

 معاون وزیر راه و شهرسازی با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی و همچنین نعمت چاردولی و افخمی، نمایندگان مردم ملایر و ملکان در مجلس از پروژه‌های راه و شهرسازی ملکان بازدید کردند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جلفا در آذربایجان‌شرقی از اجرای مانور آمادگی برای زمستان خبر داد، این در حالیست که به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود، برای افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی شهرستان، اقدام به نصب تابلوهای ایمنی راه با نظارت این اداره انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این نکته که راهدارخانه‌های این اداره کل برای ارائه خدمات مناسب در فصل زمستان به مسافران و رانندگان تجهیز شده است، گفت: بیش از ۱۱۰۰ راهدار در قالب اکیپ‌های راهداری تا پایان طرح نوروزی -۱۵ فروردین‌ماه ۹۵- در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از استقرار ۲۵ اکیپ راهداری زمستانه در محورهای این استان خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۴ راهدارخانه در سطح جاده‌های استان آماده پذیرایی از مسافران سرمازده هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر گفت: این حرکت در شرایط پساتحریم آغاز ارزشمندی است و ادامه اینگونه اقدامات، محقق‌کننده اقتصاد مقاومتی با توسعه رویکرد دریامحوری است.

سیستان و بلوچستان

معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور رفع موانع اجرایی از پروژه‌های راهسازی شمال استان کرمان از محور انار-رفسنجان-کرمان بازدید و دستوراتی را در خصوص تسریع در عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها ابلاغ کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: با آغاز طرح زمستانی، ۳۲ اکیپ راهداری در ۲۲ گردنه و راهدارخانه استان کرمان خدمت‌رسانی می‌کنند.

کرمان

ستاد راهبردی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع)  در حالی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولان اجرایی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد که در پایان هفت محور مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از افتتاح ۱۰ هزار واحد از سایت مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۴ خبر داد و گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۸۴۱ واحد در سطح استان به افتتاح رسیده که پیشرفتی ۸۶ درصدی را به خود اختصاص داده است و پرونده مسکن مهر استان تا پایان سال آینده بسته خواهد‌شد.

خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت در خصوص احداث باند دوم محور ارتباطی دهلران ـ اندیمشک در استان ایلام به امضا رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در ارائه خدمات‌دهی به زائران حسینی در اربعین امسال پیشنهاد کرد پروژه ۴ خطه کردن مسیر ایلام - مهران هر چه زودتراجرایی شود.

ایلام

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین از تکمیل واحدهای مسکن مهر این استان تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

 معاون عمرانی استاندار قزوین در مراسم گرامیداشت روز راهدار گفت: انگیزه، عشق و علاقه راهداران استان قزوین عاملی است که موجب حفظ و نگهداری سرمایه عظیم راه‌های استان شده است.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری اعلام کرد: جاده اصلی خلخال - فیروزآباد در صورت مساعد شدن هوا و انجام امور راهداری و ایمنی تا پیش از سال ۹۵مورد بهره‌برداری قرار خواهدگرفت، در غیر این صورت، این امر به سال آینده موکول می‌شود.

نخستین جلسه کمیته مسکن و عمران شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی با موضوع تدوین برنامه ششم توسعه استان اردبیل برگزار شد.

اردبیل

محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: باید وحدت رویه داشت و از یکسونگری در اجرای طرح‌های عمرانی پرهیز کرد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از به زير بار ترافيك رفتن ۱۰ كيلومتر از محور بجنورد – جنگل گلستان خبر داد که برای ساخت این میزان راه ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تعداد واحدهای مسکن مهر باقی مانده در استان را ۷ هزار و ۵۰۰ واحد برشمرد و گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل متقاضیان داده شود.

خراسان شمالی

محمد رضا نقصان محمدی با حکم وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل جدید اداره راه و شهرسازی استان یزد شد.

یزد

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان از ثبت۶۲ میلیون تردد در شبکه راه‌های استان همدان طی ۸ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: پوشش ترافیک جاده‌ای استان به صورت آنلاین ثبت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری عملکرد موفق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بهسازی بیش از ۸۰ درصد روستاهای کشور گفت: به جای اینکه سازمانی جدید تشکیل دهیم که کلی هزینه برای دولت در بر داشته باشد با تنظیم آیین‌نامه و دستورالعمل جدید وظایف سازمان توسعه روستایی و عشایری را به بنیاد مسکن بسپاریم.

همدان

مدیركل جدید راه و شهرسازی لارستان طی مراسمی با حضور سیدسعید سیدعلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهر سازی معرفی شد.

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از اختصاص ۱۹۴۴ تن قیر رایگان برای آسفالت جاده‌ها و کمربندی‌های این شهرستان خبر داد.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی لارستان در اولین روز حضور خود در این اداره کل از محور لار- زرین دشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این محور قرار گرفت.

لارستان

در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری و در روز اول دیماه مصادف با روز راهدار و شروع فصل سرما، مانور بزرگ امداد جاده‌ای با حضور دستگاه‌های امدادی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

اصفهان

مراسم گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی با حضور استاندار، معاونان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان و مدیران استانی و رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل برگزار و از فعالان حوزه حمل و نقل و راهداران نمونه، کارکنان نمونه و شرکت‌های حمل و نقل نمونه استان قدردانی شد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: پل ورسک در حوزه راه‌آهن شمال در سال جاری با نظارت کارشناسان فنی تحت عملیات مقاوم سازی قرار می‌گیرد.

مازندران

معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور رفع موانع اجرایی از پروژه‌های راهسازی شمال استان کرمان از محور انار-رفسنجان-کرمان بازدید و دستوراتی را در خصوص تسریع در عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها ابلاغ کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: با آغاز طرح زمستانی، ۳۲ اکیپ راهداری در ۲۲ گردنه و راهدارخانه استان کرمان خدمت‌رسانی می‌کنند.

سیستان و بلوچستان

به مناسبت هفته حمل و نقل و روز راهدار مانور آمادگی نیروها، تجهیزات و ماشین آلات راهداری زمستانی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و اعضای شورای حمل و نقل استان برگزار شد.

چهارمحال و بختیاری

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به رسالت خطیر راهداران در جاده‌ها گفت: نقش راهداران فقط پاكسازی و برفروبی راه‌ها نیست بلكه آنان به عنوان حافظ، نگهبان و مراقب راه‌ها نقش ویژه ای در سطح راه ها دارند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی گلستان از واگذاری یکهزار واحد مسکن مهر تا دهه فجر در این استان خبر داد و گفت: با توجه به این که درحال حاضر نزدیک به سه هزار و ۴۶۶ واحد از سایت مسکن‌مهر استان بدون متقاضی هستند عملیات ساخت آنها نیز متوقف شده‌است و مابقی واحدهای باقیمانده در استان نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد‌رسید.

گلستان

مراسم گراميداشت روز راهدار با حضور معاون عمراني استاندار وجمعي از مديران در اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان برگزار شد.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: نگرش دولت تدبیر و امید در بخش راه و شهرسازی تعامل با بخش خصوصی است و در این راستا طرح‌هایی در بسته‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی تهیه شده است.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد: از مجموع ۱۰۵هزار و ۲۰۹ واحد مسکن مهر در استان تاکنون ۷۶ هزار و ۱۸۰ واحد افتتاح شده و بقیه واحدها نهایتا تا بهار سال آینده به بهره‌برداری خواه رسید.

فارس

 

 

 

 

نظر شما