شناسهٔ خبر: 1605 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر فنی مطالعات طرح جامع مسکن خبر داد:

جزئیات نحوه تأمین منابع مالی طرح جامع مسکن/ سند در ۹۸ صفحه تحویل وزارت راه و شهرسازی شد

طرح جامع مسکن مدیر فنی مطالعات طرح جامع مسکن با بیان اینکه سند تلفیق طرح جامع مسکن تحویل وزارت راه و شهرسازی شد گفت: کارشناسان وزارتخانه در حال بررسی و آماده‌سازی این طرح برای رونمایی هستند.

فرزین یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ارائه سند تلفیق طرح جامع مسکن به وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: کارشناسان این وزارتخانه در حال بررسی این طرح هستند تا اگر نیاز به اصلاح داشته باشد موارد لازم را به صورت کتبی به مدیر پروژه اعلام کنند تا ویرایش نهایی پیش از رونمایی اعمال شود.

وی با بیان اینکه برای تنظیم سند تلفیق طرح جامع مسکن یک گزارش ۱۰ جلدی در ۱۶۰۰ صفحه مطالعه شده است٬ افزود: سند تلفیق نهایی در ۹۸ صفحه تنظیم و از این سند تلفیق یک خلاصه ۵۰ صفحه‌ای نیز استخراج شد که تمامی آن‌ها در اختیار مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

مدیر فنی مطالعات طرح جامع مسکن با تاکید براینکه سند تلفیق طرح جامع مسکن بر حسب برنامه‌های راهبردی٬ اجرایی٬ عملیاتی و تعیین بخش‌هایی که تامین منابع مالی این طرح را برعهده‌ دارند تنظیم شد٬ تصریح کرد: برخی منتقدان که اعلام می‌کنند رونمایی این طرح به دلیل بی‌برنامگی به تاخیر می‌افتد باید قدری تحمل داشته باشند و پس از رونمایی مشاهده کنند که با چه برنامه‌ریزی دقیقی این طرح تنظیم شده است.

یزدانی با اعلام اینکه منابع مالی طرح جامع مسکن از 3 محل تامین می‌شود٬ ادامه داد: بر اساس سند تلفیقی تدوین شده سیستم بانکی٬ یارانه‌های دولتی و بخش خصوصی هرکدام براساس درصدهایی در تامین مالی این طرح مشاکت دارند.

مدیر فنی مطالعات طرح جامع مسکن با بیان اینکه هدف‌گذاری برای تامین مالی ساخت سالانه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح جامع مسکن حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است٬ گفت: ۳۰ درصد منابع مالی طرح جامع مسکن از سیستم بانکی، ۹ درصد از یارانه‌های دولتی (در این بخش ۱۸ برنامه عملیاتی در سند تلفیق گنجانده شده) و مابقی از محل سرمایه بخش خصوصی تامین می‌شود./

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۷-۱۷ ۰۸:۵۳علیرضا 0 0

    زمان رونمایی از این طرح مشخص نیست؟
                                

نظر شما