شناسهٔ خبر: 16051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان انجام شد

برگزاری سومین جلسه کارگروه حمل و نقل شریان‌های حیاتی بلایای جوی و طوفان

جلسه سیستان بلوچستان سومین جلسه کارگروه حمل و نقل شریان‌های حیاتی بلایای جوی و طوفان در اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، سومین جلسه کارگروه حمل و نقل شریان‌های حیاتی بلایای جوی و طوفان با حضور اکثریت اعضاء در دفتر مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در ابتداء جلسه، مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی ضمن خیر مقدم و تبریک آغاز هفته وحدت و گرامیداشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: تعامل بین دستگاه‌های مرتبط در این کارگروه لازم و ضروری است که ان شاء اله با اطلاع رسانی به موقع در تمامی موارد که قبلاً شرح آن در جلسات گذشته آمده است با توجه به اینکه هفته وحدت هم در پیش رو است با انسجام و وحدت رویه بتوانیم وظایف این کارگروه را به نتایج مطلوب برسانیم.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده راه و شهرسازی شمال استان در ۹ ماهه اول سال بیان کرد که، ۳۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی، ۶۰۰ متر مربع نصب تابلو و علائم ایمنی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ عدد نصب تابلو مسیر نما و حفاظ پل‌ها، ۳۸ کیلومتر نصب گاردریل، ۱۶۰ کیلومتر شیار لغزاننده، آرام سازی شیب‌های شیروانی ۸۵ کیلومتر، نصب ۷ قطعه برج نوری در پارکینگ‌ها و راهدارخانه‌ها، ایجاد ۵ کیلومتر روشنایی جاده‌ها از جمله این اقدامات هستند.

ابویی رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی به اهداف کارگروه تخصصی و مدیریت مخاطرات ایجاد شده و بعضی از موارد و شرح وظایف این کارگروه اشاره و مواردی را بیان کرد و یاد آور شد در بعضی از اتفاقات موارد داخلی است و خود ادارات باید به رفع موانع موجود اقدام کنند اما در صورت بروز اتفاقات کلان یا بلایاهای طبیعی تمامی مجموعه ها باید بسیج همراه، و همگام باشند تا خدمت‌رسانی به مردم در اسرع وقت انجام شود.

اعرابی مدیرکل فرودگاه‌های استان نیز از برگزاری مانور کاهش اثرات بلایای طبیعی در ۱۴ دی خبر داد و از کلیه دستگاه ذیربط خواستار شد که با تمامی دستگاه‌های امداد و نجات موجود خود و نیروهای فنی در این مانور شرکت و از نزدیک شاهد این مانور بوده و در پایان ارزیابی لازم را انجام دهیم تا بتوانیم با برگزاری این چنین مانورهایی ضمن آموزش و کسب تجربه برای حوادث غیر منتظره آماده باشیم.

خانقایی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: بعضی ادارات و سازمان‌ها مدیریت متفاوتی با هم دارند مثلاً راه‌آهن و فرودگاه‌ها و... دولتی است اما اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها صد در صد توانش در بخش خصوصی متمرکز است اما ما ساز و کارهایی جهت موارد اضطراری انجام داده‌ایم.

رئیس کارگروه ایمنی راه‌آهن جنوب شرق نیز خواستار انسجام بین دستگاه‌های زیر مجموعه حمل و نقل خصوصاً در بخش راه‌آهن و ایجاد راه‌های دسترسی برای موارد اضطراری شد که در پاسخ اعلام شد که این موارد باید از طرف آن اداره مربوطه بصورت مکتوب به وزارتخانه اعلام و در صورت مطالعه و تهیه نقشه و موارد فنی اعلام شده اداره کل راه و شهرسازی اقدام خواهد کرد.

 حضور مدیران کل در جلسات کارگروه و در صورت نیاز معاون و کارشناس فنی، حضور تمامی دستگاه‌های کارگروه در مانور ۱۴ دی ماه اداره کل فرودگاه‌ها، از مصوبات این جلسه‌اند.

نظر شما