شناسهٔ خبر: 16070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اعلام کرد؛

ایمن سازی ۳۴ مدرسه حاشیه جاده‌های استان اردبیل تا پایان سال تحصیلی/ اهدای ۱۵۰۰ کیف آموزش ایمنی به دانش‌آموزان مدارس

مدرسه20 کلاسه شهید بهمنی کردستان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از اقدام این اداره در ایمن سازی ۳۴ مدرسه واقع در حاشیه جاده‌های استان تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: در بخشی از این اقدام ۱۵۰۰ کیف مدرسه مجهز به علایم شبرنگ بطور رایگان بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

علی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در بخش ایمن سازی گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ایمن سازی وانت‌بارها برای جلوگیری از سقوط بار  و ایمن‌سازی موتورسوارها در حیطه وظایف سازمان راهداری است.

وی افزود: در این زمینه همه کارها توسط ما و با هزینه ما انجام می‌شود. البته از پلیس و دستگاه‌های دخیل در امر ایمنی و ترافیک هم کمک می‌گیریم. مثلا در بحث ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها از مربیان آموزش و برورش و پلیس کمک گرفتیم. یا در ایمن سازی موتور سواران اقلامی از قبیل توزیع ۲۰۰۰ کلاه ایمنی و بیش از چند صد دستکش‌ گرم با رنگ شب‌تاب به آنان اهدا می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اقدامات مربوط به ایمن سازی مدارسی که در حاشیه جاده‌ها قرار گرفته‌اند را  به ۲ شکل آموزشی و فیزیکی تقسیم کرد  و ادامه داد: در بخش اقدامات آموزشی، مربیانی از طرف آموزش و پرورش یا پلیس که با ما همکاری دارند در مدارس حضور پیدا می‌کنند  و به دانش‌آموزان نکات ایمنی را آموزش می‌دهند. همچنین یکسری کتاب‌های آموزشی هم تدارک دیده‌ایم که در سه سطح سال سوم ابتدایی ،سال ششم ابتدایی و دوره اول دبیرستان یا همان دوره سابق راهنمایی بین دانش آموزان توزیع می‌شود تا در جلسات آموزشی مربیان مورد استفاده قرار گیرد. همینطور برنامه‌های آموزشی در قالب جنگ و برنامه‌های شاد و طنز در نظر می‌گیریم.

وی اقدامات فیزیکی برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها، را نصب چراغ‌های چشم گربه‌ای در خط عابر پیاده برای هشدار دادن به رانندگان خودروهای عبوری برشمرد و افزود: نصب چراغ راهنمایی، قرار دادن نیوجرسی در کنار جاده و در حریم مدارس برای جلوگیری از انحراف خودروهای عبوری به سمت مدرسه یا دانش‌آموزان، جانمایی و نصب پل هوایی عابر پیاده در محل‌هایی که تردد خودروها زیاد است از دیگر کارهایی است که تا کنون برای ایمن سازی مدارس استان انجام داده‌ایم.

نصب تابلوهای ال ای دی با پیام ‌های هشدار دهنده به رانندگان و دیوار نگاری در محل با نوشتن شعارهایی ایمنی بر روی آنها و برگزاری کلاس‌های آموزشی و جنگ‌های شادی با مضمون ایمنی بیشتر برای دانش‌آموزان ،از دیگر اقدامات اداره‌کل حمل ونقل پایانه‌ها است./

نظر شما