شناسهٔ خبر: 16096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در جلسه غیرحضوری با مسئولان استان قزوین اعلام کرد:

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات مسکن در ۸ کلانشهر

جلسه قزوین معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات مسکن را از اهداف وزارتخانه دانست و گفت: اقدامات لازم برای اجرای این سامانه در تهران و هفت کلانشهر صورت گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در جلسه غیر حضوری دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مدیران کل و مشاوران وی در تهران با حامد مانی‌فر مدیرکل راه و شهرسازی به همراه مدیران و روسای ادارات وی در قزوین موارد گوناگونی در حوزه‌های مسکن اجتماعی، نظارت عالیه، نظام مهندسی و... مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

حامد مظاهریان در این جلسه گفت: هدف این است که این جلسات کاملا مانند جلسات حضوری برگزار شود و در آن موارد مختلف استان‌ها مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

در ادامه این نشست معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات مسکن گفت: این موضوع از اهداف مورد تاکید وزارتخانه بوده که اقدامات لازم برای اجرای آن در تهران و هفت کلانشهر صورت گرفته و قزوین نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که در این حوزه دارد می‌تواند این سامانه را راه‌اندازی کند.

مظاهریان افزود: این سامانه با قرار دادن اطلاعاتی از قبیل قیمت مسکن در دوره‌های زمانی مشخص ضمن شفاف‌سازی در این حوزه شرایط خرید مطمئن و آسانتر را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این ویدیو کنفرانس ضمن قدردانی از این امکان مناسب که تاثیر بسزایی در صرفه‌جویی زمانی و مکانی ایجاد خواهد کرد، گفت: این اداره کل در حوزه نظارت عالیه علاوه بر فعال‌تر کردن مدیریت مسکن و ساختمان تیم‌هایی متشکل از مدیریت‌های مسکن و ساختمان، شهرسازی و معماری و فنی و اجرایی ترتیب داده است.

مانی‌فر افزود: این تیم‌ها با استفاده از دانش‌های تخصصی که در هر حوزه وجود دارد اقدامات مربوط به نظارت عالیه را در دستور کار قرار داده و با این هم افزایی سطح کمی و کیفی نظارت بر ساخت و سازها در استان را به شکل قابل توجهی افزایش خواهند داد.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت در کلیه اقدامات این اداره کل ابراز امیدواری کرد با فراگیر شدن این شیوه برگزاری جلسات، امکان مطرح شدن موارد و مسایل بیشتری از استان در وزارتخانه ایجاد شده و به این ترتیب در زمان کوتاه‌تری راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف و برنامه بدست آید./

نظر شما