شناسهٔ خبر: 16113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان:

بهره‌برداری از حدود ۵۵۰۰ واحد مسکن مهر سیستان و بلوچستان/ جزئیات زمان اتمام مسکن مهر استان

مسکن مهر رشت مدیر مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با افتتاح ۵۴۰۹ واحد مسکن مهر در سال جاری تعداد مسکن مهر که به متقاضیان در این استان واگذار شده به بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد می‌رسد و بهره‌برداری از بقیه واحدها که بالغ بر ۵۶۸۶ عدد می‌شود، به نیمه اول سال آینده موکول خواهد شد.

ابوالفضل مهدی‌یار در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که در استان سیستان و بلوچستان ۲ اداره کل راه و شهرسازی خدمت رسانی می‌کنند، گفت: کل پرونده‌های مسکن مهر استان ۲۳ هزار و ۳۸۷ واحد است که ۱۴ هزار و ۳۴۵ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر شمال استان در حوزه مدیریتی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ۴۷۶۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری جنوب استان در حوزه مدیریتی اداره‌کل راه و شهرسازی ایرانشهر، ۳۴۷۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان و ۸۰۴ واحد درشهر جدید رامشار است.

وی در خصوص واحدهای تحویل شده به متقاضیان اظهار کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۲۹۲ واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری رسیده که ۷۹۳۹ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر شمال استان و ۲۵۷۴ واحد هم در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جنوب استان بوده‌است.

 مهدی‌یار با اشاره به اینکه در شهر جدید رامشار هنوز هیچ واحدی به متقاضیان مسکن مهر تحویل داده نشده‌ اضافه کرد: با تلاش همکاران ما در بنیاد مسکن استان سیستان و بوچستان، تعداد ۱۷۷۹ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی در خصوص واحدهای باقی‌مانده نیز گفت: هم‌اکنون ۵۴۰۹ واحد در کل استان آماده افتتاح است که به محض حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این میزان ۶۰۰ واحد در شهرجدید رامشار، ۱۴۴۷ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مابقی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان است.

وی افزود: بقیه واحدهای مسکن مهر استان که بالغ بر ۵۶۸۶ واحد می‌شود، سال آینده و نهایتا تا هفته دولت به بهره‌برداری می رسد و ان‌شاءالله تا شهریور سال ۹۵ پرونده مسکن مهر در استان سیستان و بلوچستان مختومه خواهد‌شد.

وضعیت مسکن مهر در استان سیستان و بلوچستان

 کل تعداد واحدها

واحدهای افتتاح شده

واحدهای آماده افتتاح

پیش بینی افتتاح تا شهریور ‌۹۵

شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر شمال استان

۱۴۳۴۵

۷۹۳۹

۲۴۵۵

۳۹۵۱

شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر اداره کل ایرانشهر

۴۷۶۷

۲۵۷۴

۹۰۷

۱۲۸۶

شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

۳۴۷۱

۱۷۷۹

۱۴۴۷

۲۴۵

شهر جدید رامشار

۸۰۴

۰

۶۰۰

۲۰۴

جمع استان

۲۳۳۸۷

۱۲۲۹۲

۵۴۰۹

۵۶۸۶

نظر شما