شناسهٔ خبر: 16128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اقدامات راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد در جهت توسعه پايدار راهسازي با رويكرد حفظ محيط زيست

راهسازی رئيس اداره طرح و مطالعات راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد گفت: بيش از ۱۵۰ پروژه را برداشت و برآورد ريالي آن را آماده و ارائه داده و نظارت بر كليه عمليات خاكي پروژه‌هاي راهسازي و راهداري و تهيه فرم‌ها ارزيابي (جهت تملك) و تهيه طرح‌هاي مطالعاتي راه‌هاي روستايي فرعي و اصلي را ضمن ارائه مسير بهينه در سال جاري انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، محمد رودشتي با اعلام اين خبر گفت: امروزه رسيدن به شاخص‌هاي توسعه پايدار مستلزم توسعه مطلوب زير ساخت‌هاي كشور از جمله شبكه حمل و نقل در راهسازي است.

وي با اشاره به اينكه همزمان با طراحي راه‌ها، ساخت و بهره‌برداري آنها از نقطه نظر توسعه پايدار امري پيچيده و اساسي است، بيان داشت: افزايش بيش از حد جمعيت و گسترش جوامع شهري در كشوهاي مختلف، توسعه، صنعت، كشاورزي موجب شده شبكه راه‌ها كه حلقه ارتباطي بين بخش‌هاي مذكور است، از اهميت بيشتري برخوردار گردند.

وي به برنامه ارزيابي اثرات زيست محيطي در حوزه راه پرداخت و گفت: در صورتيكه اين برنامه خوب طراحي شده باشد و شامل دو مرحله كليدي بررسي و شناخت شرايط زيست محيطي، منابع طبيعي و انتخاب طرح‌هاي فني و مهندسي بهينه در موارد مختلف آماده سازي، زير سازي، رو سازي و ابنيه فني و... باشند، به نحو مطلوب و تاثيرگذار جوابگوي جامع بشري كنوني هستند.

محمد رودشتي افزود: نظارت بر رعايت موارد فوق كار اداره فني و امور مهندسان و مشاوران است كه همان اداره مطالعات و بررسي‌هاي فني است.

رئيس اداره طرح و مطالعات راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد افزود: ارائه و طراحي بهينه در پروژه‌هاي مطالعاتي با رويكرد حفظ محيط زيست، استفاده از مشاوران بومي و كارآمد از جمله مهمترين فعاليت‌هاي اين حوزه است.

 رئيس اداره طرح و مطالعات راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد با گذري بر فعاليت‌هاي حوزه عملكردي خود گفت: ارزشيابي كمي و كيفي  كارهاي مطالعاتي و نظارتي انجام شده توسط مهندسان مشاور، جمع آوري اخرين اخبار و اطلاعات درباره دستمزدها و قيمت‌هاي مصالح و ساير مباني لازم در سطح كشور، بررسي و تاييد درخواست‌هاي حق الزحمه مراحل مطالعاتي مهندسان و مشاوران و ارائه به مافوق، بررسي حق الزحمه مشاوران، تهيه دفاتر فهرست بها و قيمت‌هاي مورد لزوم پروژه‌هاي اجرايي و تنظيم آنها به منظور تهيه ريالي اجراي پروژه‌ها، بررسي مشخصات فني حين اجراي پروژه‌ها و مطالعات راه‌هاي روستايي جزء وظايف اين اداره است.

رودشتي تاكيد كرد: اين اداره با تلاش شبانه‌روزي كاركنان، بيش از ۱۵۰ پروژه را برداشت و برآورد ريالي آن را آماده و ارائه و نظارت بر كليه عمليات خاكي پروژه‌هاي راهسازي و راهداري و تهيه فرم‌ها ارزيابي (جهت تملك) و تهيه طرح‌هاي مطالعاتي (راه‌هاي روستايي فرعي و اصلي) ضمن ارائه مسير بهينه را در سال جاري انجام شده است.

 وي در پايان ضمن تقدير و تشكر از مديركل و مديريت ساخت و توسعه و خستگي نباشيد خدمت همكاران در اداره فني، ابراز داشت: براين باوريم تا به ياري خداوند و تبادل نظر همكاران گامي در جهت توسعه پايدار در راهسازي با رويكرد حفظ محيط زيست انجام دهيم.

نظر شما