شناسهٔ خبر: 16130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

مراقبت زمستانی از ۲۱ گردنه مهم خراسان شمالی با ۲۷۸ راهدار/ فعالیت ۲۲ اکیپ در ۱۹ راهدارخانه استان

راهداری خراسان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد: در حال حاضر ۲۷۸ نفر راهدار در قالب ۲۲ اکیپ راهداری با ۲۶۷ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری کار کشیک‌های زمستانه را در ۱۹ راهدارخانه و در ۲۱ گردنه مهم استان انجام می‌دهند.

علی اصغر بدیعی مقدم با اشاره به اینکه راهداری زمستانی از اهمیت خاصی برخوردار است، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در این راستا باید به تجهیزات و علم روز مجهز شود.

وی افزود: هم اکنون در استان این کار به خوبی انجام شده و سعی کرده‌ایم از امکانات بهتر و بیشتر بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه در بحث راهداری و امدادرسانی جاده ای سرعت عمل مهم‌ترین نکته است، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۷۸ نفر راهدار در قالب ۲۲ اکیپ راهداری با ۲۶۷ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری کار کشیک های زمستانه را در ۱۹ راهدارخانه و در ۲۱ گردنه مهم استان انجام می دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از جمله مهمترین گردنه‌های استان را گردنه اسدلی، پلمیس، امین‌الله و جوزک اعلام کرد و گفت : در این محورها تامین نمک و شن به مقدار ۵ هزار آماده کردیم که در ۲۴ سوله شن و نمک نگهداری می شود.البته بخشی از این مقدار نیز تا کنون در این جاده‌ها استفاده شده‌است.

وی ارائه آموزش های لازم در زمینه بستن زنجیر چرخ را نیز مورد تاکید ويژه قرار داد و گفت: بسیاری از مردم نحوه بستن زنجیر چرخ را بلد نیستند برای همین با همکاری فروشندگان لوزم ماشین ، در ورودی‌های استان مکان‌هایی برای فروش زنجیر چرخ درنظر گرفته‌ایم.

بدیعی مقدم همچنین از همکاری دهیاری‌ها در بحث راهداری زمستانه خبر داد و بیان داشت: از امکانات بخش خصوصی نیز به منظورکمک در مواقع نیاز بهره گرفته ایم.

برف روبی ۱۱۴ کیلومتر از راه‌های فاروج

همچنین به گفته سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان فاروج برای جلوگیری از یخ‌زدگی  ۱۱۴ کیلومتر از راه‌های این شهرستان از۳۰ تن شن و نمک استفاده شده‌است.

وی افزود: به منظور تردد آسان خودروها در جاده‌های این شهرستان نیز ، نمک‌پاشی و برف‌روبی در تمامی محورهای مواصلاتی که بارش برف دارند،بطور مداوم ادامه دارد.

هومن وکیلی با اشاره به فعالیت ۱۸ راهدار در محورهای شهرستان فاروج، اضافه کرد: این تعداد با بهره‌گیری از ۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین عملیات بازگشایی محورها را بر عهده دارند.

فعالیت ۳۵راهدار در جاده‌های شیروان تا پایان نوروز

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان نیز گفت: تا کنون ۱۱۵ تن شن و نمک در طول ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های این شهرستان پاشیده‌ شد.

وی با اشاره به فصل سرما و اجرای طرح راهداری زمستانه، گفت: در همین راستا راهداران این شهرستان در دو راهدارخانه مرکزی شیروان و راهدارخانه ینگه قلعه بخش قوشخانه به منظور خدمت‌رسانی به رانندگان عبوری تا پایان طرح نوروزی راهداری در آمادگی کامل هستند.

عبدالرضا زراعتکار با اشاره به فعالیت ۳۵ راهدار در محورهای این شهرستان اضافه کرد: این تعداد با بهره‌گیری از ۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین عملیات بازگشایی محورها را بر عهده دارند.

همچنین ۱۵۰۰ مترمکعب شن و نمک نیز برای زمستان امسال به منظور پاکسازی این محورها آماده شده‌است./

نظر شما