شناسهٔ خبر: 16133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته ایمنی و کاهش بلایای طبیعی در فارس برگزار شد؛

همایش تخصصی ارتقاء سیستم بازسازی در راستای مقاوم سازی سازه‌های ساختمانی

محمد حسین حمیدی زاده همایش تخصصی ارتقاء سیستم بازسازی در راستای مقاوم سازی سازه‌های ساختمانی در اداره کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، در این همایش که با حضور مسئولین، مدیران و کارشناسان در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برگزار شد، محمدحسین حمیدی زاده مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: پنجم دی ماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

وی افزود: در همین راستا همایش تخصصی ارتقاء سیستم بازسازی در راستای مقاوم سازی سازه‌های ساختمانی برگزار شد.

حمیدی زاده با اشاره به اینکه از اینگونه همایش‌ها در سال‌های گذشته و زمان‌های مختلف برگزار شده، گفت: آنچه در برگزاری این همایش‌ها حائز اهمیت است نتیجه‌گیری از مباحث مطرح شده و میزان اجرا و اعمال این مباحث در حین ساخت و ساز است.

وی افزود: نام مهندس، مسئولیت را با خود یدک می‌کشد و برای کسی که با این لفظ مورد خطاب قرار می‌گیرد تعهد اخلاقی ایجاد می‌کند.

مدیرمسکن و ساختمان راه و شهرسازی فارس ادامه داد: مباحث، مقررات و قوانین ساخت و ساز کامل و صحیح است اما شخص سازنده در نحوه ساخت و اجرای ساختمان نقش اساسی و تاثیرگذار دارد و اینجاست که تعهد شخص نسبت به محاسبات و در حین اجرا برای کنترل و صحت انجام مدنظر است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تا با برگزاری اینگونه همایش ها هر مهندسی در هر زمینه مسئولیتی را بر عهده بگیرد و آن حفظ جان و مال مردم باشد تا با این اقدامات بتوانیم گام‌های اساسی برای مقابله با بلایای طبیعی برداشته و شاهد کاهش اثرات آن باشیم.

نظر شما