شناسهٔ خبر: 16136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاري مانور زلزله در شهرستان مهران با مديريت اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام

مانور زلزله ایلام به مناسبت روز ايمني در برابر زلزله و كاهش اثرات بلاياي طبيعي، اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام با همكاري دستگاه‌هاي مختلف نسبت به برگزاري مانور زلزله در شهرستان مرزي مهران اقدام كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راهو شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام در سالروز زلزله بم و به ياد قربانیان اين حادثه طبيعي و به مناسبت روز ايمني در برابر زلزله و كاهش اثرات بلاياي طبيعي اداره كل راه و شهرسازي استان با همكاري هلال احمر، فوريت‌هاي پزشكي، مديريت بحران استانداري ايلام، نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي استان، شركت توزيع برق استان، امور آب استان، شركت گاز استان، شهرداري و آتش نشاني مهران، فرمانداري مهران، آموزش و پرورش مهران و اهالي منطقه براي حفظ آمادگي و هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف در زمان بحران اقدام به برگزاري مانور زلزله و ايمني کرد.

مديركل راه و شهرسازي استان در ابتداي اين مانور گفت: استان ايلام با توجه به موقعيت جغرافيايي خود در سال‌هاي اخير شاهد انواع بحران‌هاي طبيعي بوده است از جمله زلزله، سيل، آتش سوزي جنگل‌ها و... و اين مهم مي‌طلبد تا همه دستگاه‌هاي مختلف بر حسب وظايفي كه دارند با همفكري و هماهنگي لازم هميشه آماده رويارويي با بلاياي طبيعي باشند بر اين اساس اداره كل راه و شهرسازي اقدام به برگزاري مانور زلزله با هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف نمود كه جا دارد از همكاري همه عزيزان در اينجا تقدير شود.

سیدکمال الدین مير جعفريان انتخاب شهر مهران را به خاطر موقعيت مرزي و انتخاب روستا براي مانور را آمادگي براي امداد رساني به مناطق دور افتاده و محروم عنوان كرد افزود خوشبختانه تمامي دستگاه‌هاي اجرايي استان آمادگي لازم براي مقابله با بلاياي طبيعي در سطح گسترده را دارا هستند و اين امادگي خود را در حوادث اخير استان نشان داده‌اند.

 معاون امور عمراني استانداري ايلام نيز در خصوص اين مانور گفت: هر چند استان ايلام از جمله استان‌هايي است كه حوادث طبيعي زيادي به خود ديده است اما جاي خرسندي است كه دستگاه‌هاي اجرايي استان در مواقع حوادث با مديريت و همكاري خوب خود اثرات اين حوادث را كاهش داده اند به عنوان مثال در زلزله ۶ ريشتري سال گذشته شهر مورموري خوشبختانه حادثه جاني نداشتيم و كار اسكان و ايمن‌سازي خانه‌هاي منطقه به سرعت و كيفيت بسيار خوبي انجام گرفت و اين مهم حاصل مديريت صحيح و همكاري و همفكري دستگاه‌هاي اجرايي مختلف و به ويژه همكاري مردم است.

لازم به ذكر است اين مانور با همكاري دستگاه‌هاي مختلف با طبيعي‌ترين شكل ممكن به انجام رسيد و دستگاه‌هاي اجرايي به خوبي وظيفه محوله را اجرايي نمودند.

نظر شما