شناسهٔ خبر: 16168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی کردستان:

برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مدیریت یکپارچه شرط لازم است

فرهاد لشگری مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی کردستان گفت: رویکردها در حوزه شهرسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی باید مدیریت یکپارچه باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، فرهاد لشکری در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور اعضا در سنندج برگزار شد، افزود: با ایجاد ستاد بازآفرینی شهری، متولی بافت‌های فرسوده و تاریخی در سطح کشور مشخص شده و این ستاد در نظر دارد با مشارکت و همکاری مردم در توانمند کردن این بافت‌ها تلاش نمایند. 

او با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی در استان کردستان مُسکن بوده و اقدامات برنامه محور نبوده است گفت: رویکردها در حوزه شهرسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی باید مدیریت یکپارچه باشد. 

او مشارکت بخش خصوصی را یکی از راهکارهای توانمند کردن بافت فرسوده و تاریخی دانست و افزود: بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی، دولت به تنهایی نمی‌تواند این حوزه را سامان ببخشد.

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت و نقش این ستاد در توانمندی شهرهای استان از اعضا خواست به صورت مستمر و منظم در جلسات حضور یابند. 

امیر قادری با بیان اینکه تشکیل ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری تیرماه امسال تصویب شد گفت: در تمام استان‌ها این ستاد تشکیل شده و در شهرستان‌ها نیز به ریاست فرمانداران تشکیل خواهد شد. 

او به تشکیل پنج کمیته ذیل این ستاد اشاره کرد و افزود: در هر کمیته تعدادی از اعضای ستاد حضور دارند که درخواست می‌شود نسبت به رعایت آئین نامه‌ها و اهداف ستاد توجه نمایند. 

او ایجاد این ستاد از سوی دولت را فرصت بسیار مناسبی برای توانمند کردن شهرهای استان دانست و تاکید کرد باید از این فرصت باید نهایت استفاده را برد.

نظر شما