شناسهٔ خبر: 16199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مه غلیظ موجب کاهش دید افقی در برخی گردنه های زنجان شده است

برف مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مه غلیظ در برخی گردنه ها و مسیرهای ارتباطی زنجان موجب کاهش دید افقی شده و تردد برای رانندگان در این مسیر را سخت کرده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مسعود خوشکام شامگاه دوشنبه به ایرنا گفت: هم اکنون مه غلیظی بر گردنه های سازین در مسیر خدابنده - همدان، گردنه قره آقاج در مسیر ارتباطی قیدار - ابهر، منطقه توپ قره و آقبلاغ حاکم و موجب کاهش دید افقی شده است.

وی تاکید کرد: قبل از ظهر امروز گردنه های پاپایی در مسیر زنجان - بیجار، گردنه چایرلو و قلی کندی در مسیر زنجان - دندی مه غلیظی داشت که بعد از ظهر مه موجود در این مسیرها به سمت جنوب استان زنجان واقع در مسیر خدابنده - همدان حرکت کرده است.

مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر همه نیروهای راهداری در مسیرهای ارتباطی این استان حضور دارند و خدمات مورد نیاز را به مسافران و رانندگان عبوری ارائه می دهند.

خوشکام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز سه شنبه ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) تعطیل است پیش بینی می شود افزایش ترافیک در مسیرهای ارتباطی این استان را داشته باشیم.

وی متذکر شد: رانندگان برای تردد در مسیرهای ارتباطی استان زنجان بهتر است قبل از حرکت از سالم بودن برف پاک کن، بخاری و چراغ های مه شکن مطمئن باشند و با توجه به فصل سرما زنجیرچرخ و دیگر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

در زمان حاضر ۴۵۰ نیرو در ۲۸ راهدارخانه و ۲۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین در گردنه های کوهستانی استان زنجان مستقر هستند و به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می دهند.

نظر شما