شناسهٔ خبر: 16225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خبر داد:

ساخت و بهره برداری بیش از ۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در استان قزوین/ پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در احداث خروجی آوج

جعفر قزوینیان جعفر قزوینیان با اشاره به آغاز عملیات زیرسازی، اجرای روکش آسفالت، بهسازی و لکه‌گیری بیش از ۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی استان قزوین گفت: عملیات پروژه خروج اضطراری در محل ورودی شهر آوج نیز آغاز شده و تا اکنون نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس جعفر قزوینیان با اعلام این خبر افزود: ارزش ریالی این پروژه های انجام شده بالغ بر ۱۸۳ میلیارد ریال می باشد که بخشی از اعتبارات پروژه های مذکور از محل قیر تحویلی توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده که با افتتاح این پروژه ها مجموعا بیش از ۶۸۳ خانوار در بخش روستایی از راه آسفالته بهره مند شدند.

مهندس قزوینیان ضمن تشریح جزییات این عملیات بیان داشت: ۲ کیلومتر راه روستایی دربند - سوگاه در بخش الموت غربی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده که این امر علاوه بر بهره مندی ۱۶۰ خانوار در بخش روستایی باعث تسهیل در عبور و مرور اهالی خصوصا در فصل زمستان خواهد شد.

وی در خصوص  پروژه دیگر انجام شده توسط این اداره کل در فصل گذشته افزود :  عملیات زیرسازی، بهسازی، روکش و درزگیری محور بویین زهرا به رحیم آباد نیز با مبلغ دو میلیارد تومان انجام شده و به بهره برداری رسیده است.

قزوینیان با اشاره به اهمیت راههای روستایی در حوزه بویین زهرا گفت: در همین راستا زیرسازی و آسفالت راه روستایی خان آباد نیز با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال انجام شده و زیر ترافیک رفته است.

این مسئول با اشاره به توقف موقتی عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور خیارج نیز یادآورد شد: ۷۰ درصد از عملیات اجرایی این پروژه انجام شده که فعلا به دلیل وجود سرما و شرایط جوی با تشخیص اداره نظارت بر راههای روستایی این اداره کل متوقف شده است.

مدیر ساخت و توسعه راهها در خصوص پروژه های دیگر انجام شده در فصل پاییز عنوان کرد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت بخش هایی از محور قزوین – رشت، قزوین – آبیک، گردنه سلطانبلاغ در محور آوج و همچنین بلوار ضیاآباد به بهره برداری رسیده که برای انجام آن مبلغ ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهندس قزوینیان با بیان اینکه طول این مسیرها ۱۱ کیلومتر می باشد تاکید کرد: در بازدیدهای انجام شده شاهد کاهش کیفیت روکش ها بودیم که این امر موجب کاهش ایمنی و افزایش سوانح رانندگی و آسیب های احتمالی به سایر قسمت های راه می شود از اینرو انجام بهسازی و مناسب سازی آن در دستور کار قرار گرفته و در پاییز گذشته نیز به انجام رسید.

مدیر ساخت و توسعه راهها در پایان با اشاره به اهمیت انجام عملیات بهسازی و اجرای آسفالت راه ها و لزوم تخصیص اعتبار به این حوزه یادآور شد: اداره کل راه و شهر سازی برای انجام پروژهای فوق مبلغی بالغ بر ۱۸۳ میلیارد هزینه کرده که بخشی از آن از محل قیر تحویلی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است .

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در احداث خروجی آوج/ ایمن سازی تقاطع ها

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس جعفر قزوینیان با اشاره به وجود گردنه های خطرناک و برف گیر در طول محورهای موصلاتی استان اظهار داشت: وجود این گردنه ها در صورت عدم توجه و مراقبت کافی رانندگان در هنگام عبور از آنها موجب بروز سوانح و خسارات احتمالی، به ویژه در ماشین های سنگین می گردد.

مهندس قزوینیان با اشاره به اینکه در همین راستا ساخت راه خروج اضطراری آوج نیز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته افزود: طراحی و ساخت این پروژه در پاییز سال جاری توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده و تا کنون ۴۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته که اعتبار پیش بینی شده برای اتمام آن در حدود ۵۰۰۰ میلیون ریال می باشد.

مهندس قزوینیان با تاکید بر پیگیری و اجرای سیاست ایمن سازی محورهای استان عنوان کرد: بخش مطالعات و برآورد اعتبار پروژه ساماندهی تقاطع هم سطح در ورودی شهرهای ضیاآباد، فارسجین و کهک در راستای ایمن و مناسب سازی این تقاطع ها توسط این اداره کل به انجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه انجام این پروژه ها نیازمند اعتباری در حدود ۱۲۰ میلیارد ریال می باشد گفت: با وجود تنگناهای اعتباری موجود، هم اکنون عملیات ساماندهی تقاطع ورودی شهرهای ضیاآباد و کهک آغاز شده و در حال انجام می باشد.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت ایجاد و ساخت راههای با کیفیت مناسب و ایمن در حوزه راههای اصلی و روستایی، تخصیص اعتبارات مورد نیاز در این بخش صورت گرفته تا بتوانیم شاهد افزایش روزافزون خدمت رسانی به مردم عزیزمان در این حوزه باشیم.

نظر شما