شناسهٔ خبر: 16244 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اخبار استان‌ها در هفته گذشته؛

بررسی بافت‌های نابسامان استان همدان / واگذاری ۷هزار مسکن مهر در هرمزگان/ عملکرد راهداران برخی استان‌ها در اجرای طرح راهداری زمستانی

دهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری دهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف به منظور بررسی بافت‌های نابسامان استان همدان، صاحب‌خانه شدن بیش از ۷ هزار متقاضی هرمزگانی، افتتاح صدها واحد دیگر مسکن مهر در سایر استان‌ها تا پایان امسال و اجرای طرح راهداری زمستانی در استان‌های برف‌گیر از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است؛

همدان

وزیر راه و شهرسازی در دهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری که به بررسی بافت‌های نابسامان استان همدان اختصاص داشت با اعلام آمادگی همکاری متقابل با مرکز ملی رصد اجتماعی برای ارتقای حداکثری دسترسی مردم و مدیران به اطلاعات موجود گفت: با طراحی نظام بودجه اهرمی باید مشخص شود چگونه می‌توانیم اعتبارات ملی را برای اهرم‌کردن با هدف افزایش بهره‌وری اعتبارات محلی به کار بگیریم.

استاندار همدان با تشکر از توجه وزیر راه و شهرسازی به بحث بازآفرینی محله‌های نابسامان شهری در استان همدان از تصویب همه پیشنهادات ستاد بازآفرینی استان در جلسه اخیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار همدان خبر‌ داد.

هرمزگان

در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیش از ۷ هزار متقاضی هرمزگانی در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم (ص) صاحب‌خانه شدندمراسم تحویل ۷ هزار و ۷۶ واحد مسکن مهر به متقاضیان با حضور احمد اصغری مهرآبادی در شهرک پیامبر اعظم(ص) صورت گرفت.

آذربایجان غربی

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در حاشیه سفر به شهرستان بوکان گفت: دویست هزار نفر در مجموع ۵۲ هزار واحد مسکن مهر آذربایجان غربی سکونت دارند.

جنوب کرمان

محمد ساردویی مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی از افتتاح ۷۷۰ واحد مسکن مهر در این منطقه تا دهه فجر سال جاری خبر داد.

قزوین

مدیر مسکن و ساختمان قزوین مهندس پورکریم گفت: برای ۱۱۰ خانوار دارای دو معلول و بیشتر در استان قزوین واحدهای مسکونی در سایت مسکن مهر تاکستان و ناحیه شهری مهرگان تعلق گرفته که بخشی از آن در سال جاری تحویل خواهد شد.

سیستان و بلوچستان

مدیر مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با افتتاح ۵۴۰۹ واحد مسکن مهر در سال جاری تعداد مسکن مهر که به متقاضیان در این استان واگذار شده به بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد می‌رسد و بهره‌برداری از بقیه واحدها که بالغ بر ۵۶۸۶ عدد می‌شود، به نیمه اول سال آینده موکول خواهد شد.

آدربایجان شرقی

بهمن خسروی سرپرست اداره راه وشهرسازی تبریز از رفع تصرف اراضی در این شهرستان خبرداد و گفت: قطعه زمین مشجری به آدرس محور تبریز - آذرشهر باند برگشت جنب پل پیاذر به متراژ بالای ۱۲۰۰۰ مترمربع و با ارزش ریالی بیش از هفت میلیارد ریال از دست زمین خواران خلع ید و به بیت المال برگردانده شد.

خوزستان

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان  در بازدید از پروژه ۲۰۰۰ واحدی نفت اهواز گفت: با توجه به تکمیل بخشی از عملیات ساخت، تکمیل و اجرای شبکه‌های آب، برق، دفع فاضلاب و گاز توسط شرکت‌‌های خدمات‌رسان ۲۰۰ واحد از پروژه ۲۰۰۰ واحدی نفت به متقاضیان تحویل شد.

سمنان

۶۰۰۰مترمربع از اراضی دولتی در شهرستان مهدیشهر با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی بر اساس ضوابط وقوانین مربوطه قلع و قمع، و رفع تصرف شد.

مرکزی

در جلسه کمیسیون ماده پنج استان مرکزی، طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و تفصیلی کوی سجادیه اراک (منطقه باغ خلج) به تصویب رسید این در حالیست که در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان، ۸ طرح در حوزه امور زیربنایی و شهرسازی در شهرهای مختلف استان مرکزی، تعیین تکلیف شد.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد از مجموع ۴۹ هزار و ۶۸۸ واحد مسکن مهر در استان تاکنون ۳۷ هزار و ۴۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و واحدهای باقی‌مانده در سه‌ماه آخر سال جاری و بخشی هم در سال آینده افتتاح خواهدشد.

کردستان

محمد صادق وجدی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تامین اعتبار لازم برای اتمام فرودگاه سقز قطعی شده و توافقات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

چهارمحال و بختیاری

قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۷۰ کیلومتر از حریم راه‌ها و دهانه پل‌های این شهرستان از پسماندها و نخاله‌های ساختمانی پاکسازی شد.

یزد

مدیر راهداری استان یزد گفت: راهداران اداره كل راه و شهرسازي استان يزد با شروع فصل سرما و آغاز طرح زمستانه راهداری استان در بارش‌هاي اخير تلاش چشمگيري داشتند.

کرمانشاه

علی طاهر آبادی رئیس راه و شهرسازی شهرستان کنگاور از پایان عملیات ایمن سازی گردنه بیدسرخ تا سه راهی نهاوند در این حوزه خبر داد.

لارستان

علیرضا راستیار رئیس اداره راه و شهرسازی لامرد از انجام عملیات راهداری جهت بازگشایی محور اشکنان- بیرم در لارستان خبر داد و گفت: بر اثر بارندگی اخیر شهرستان لامرد، محور مذکور به طول ۳۸۰ متر و حجم ۳ هزار مترمکعب دچار آب‌شستگی و تخریب شد.

کرمان

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: ۴۵۰ نفر در قالب ۳۲ اکیپ راهداری با ۴۰۰ خودردوی سنگین نیمه سنگین و سبک، کار راهداری زمستانی در جاده‌های استان را انجام می‌دهند و از ابتدای آذرماه تاکنون با پاشیدن ۱۲۰۰ مترمکعب شن و نمک در محورهای برف‌گیر استان، از بسته شدن جاده‌ها جلوگیری کرده‌اند.

قم

سرپرست مدیریت راهداری استان قم در بازدید از آزاد راه‌های استان قم که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود اعلام کرد: خوشبختانه آمادگی مناسبی جهت راهداری زمستانی وجود دارد که باید به سطح مطلوب رسد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان با حضور اعضای شورای حمل و نقل و مسکن استان در نشست با اصحاب رسانه همه اقدامات انجام شده در استان اصفهان در این حوزه را تشریح کرد.

گلستان

وجود گردنه‌های برف‌گیر، کولاک‌های پی‌درپی و زمستان‌های پربارش در استان گلستان شرایط راهدارای در این فصل سال دشوارتر از سایر فصل‌ها در استان است. به همین منظور اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان به منظور ارتقای ایمنی ترددکنندگان در این استان اقدام به استقرار ۴۵۵ راهدار در قالب ۴۰ اکیپ راهداری زمستانه در محورهای استان کرده‌است.

 

نظر شما