شناسهٔ خبر: 16270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان خبرداد:

اختصاص ۲۵ درصد بودجه امسال کردستان به حوزه راه

نقاط پر حادثه کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از تخصیص ۲۵ درصدی بودجه سال جاری استان به حوزه راه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، گفت: حوزه راه اولویت نخست امسال استان در توزیع اعتبارات بوده به گونه‌ای که بیش از ۱۷۸ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و ۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۸۰ به این حوزه اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عنوان کرد: چند گره و مانع مهم در حوزه راه‌های استان به ویژه گردنه صلوات‌آباد، راه‌آهن و کنارگذرشرقی وجود دارد که می‌طلبد برای رفع موانع اجرایی این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی به دستورالعمل ماده ۲۷ قانون تنظیم مقررات مالی دولت به منظور واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام و در آستانه بهره‌برداری به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهارداشت: سیستم دولتی در استان درارتباط با واگذاری کارها و پروژه‌ها به بخش خصوصی مقاومت می‌کند و این درحالی است که با شرایط فعلی راهی برای توسعه استان از طریق منابع دولتی وجود ندارد./

نظر شما