شناسهٔ خبر: 16293 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

بازگشت دومین کشتیرانی برتر دنیا به بندر شهید رجایی ایران پس از ۶ سال

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری کشتیMSC DOMITILLE متعلق به دومین خط کانتینری برتر جهان پس از گذشت حدود ۶ سال در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی ظهر دیروز در مراسم ورود کشتی MSC DOMITILLE به بزرگترین بندر تجاری کشور اظهار داشت: بعد از گذشت ۶ سال، اولین کشتی خط کانتینری MSC سوییس با ظرفیت ۹ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر در ترمینال شماره ۲ بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی افزود: این کشتی یک‌هزار و ۱۶۲TEU کانتینر صادراتی و وارداتی دارد و از بندر شانگهای چین به بندر شهید رجایی آمده است.

ایدنی در ادامه تصریح کرد: قرار است از این پس هر هفته کشتی‌های خط کشتیرانی MSC در بندر شهید رجایی پهلو بگیرند.

این مقام مسئول افزود: خط MSC سوییس دومین خط بزرگ کشتیرانی کانتینری دنیاست و با پهلوگیری کشتی متعلق به این خط در بزرگترین بندر تجاری کشور، تعداد لاینرهای خارجی متردد به این بندر به ۱۷ خط افزایش یافت.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، کاهش نرخ کرایه در همین مدت کوتاه برای کالاهای خاور دور از مزایای تردد خطوط لابه بندر شهید رجایی است و کشتیرانی‌ها از ظرفیت بازار ایران بهره مند می‌شوند.

وی در پایان گفت: از این پس در بخش‌های وارداتی و صادراتی کرایه حمل تجار کاهش می‌یابد و ظرفیت‌‌های بیشتری برای کشور ایجاد می‌شود.

یادآور می شود، آخرین بار کشتی MSC BEATRICE با ظرفیت حمل و نقل ۱۴ هزار TEU کانتینر (از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان)  اواخر تیر ماه سال ۸۸ در بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود و از آن زمان تاکنون، بیش از ۶ سال می‌گذرد./

نظر شما