شناسهٔ خبر: 16318 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد:

دستور وزیرراه برای پیگیری مسکن مهر «هسا» توسط شرکت عمران شهرهای جدید/ برگزاری جلسه با پیمانکاران برای رفع مشکلات

مسکن مهر هشتگرد عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص مشکلات پروژ‌های هسا در سایت مسکن مهر کشور اعلام کرد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی این مشکلات بدون نیاز به برگزاری جلسه با وزارت دفاع یا سایر دستگاه‌ها هم‌اکنون در دست بررسی قرار گرفته است.

میرمحمد غراوی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر هسا اظهار کرد: پیش از این مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید درباره مشکلات پروژه‌های مسکن مهر هسا در کشور گزارشی را به وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد و خواستار برگزاری جلساتی با وزیر دفاع، مدیرعامل بانک مسکن و مسئولان هسا شد که طبق پاسخ اخیر دکتر آخوندی نیازی به برگزاری این جلسات نبوده و خود شرکت عمران با انجام مذاکرات با پیمانکاران موظف به رفع مشکلات خواهد بود. بدین منظور درحال حاضر به دنبال برگزاری جلساتی با پیمانکاران و بررسی مشکلات هستیم.

غراوی افزود: دریافت سود ۱۲ درصدی هسا از پیمانکاران دست دوم به عنوان ناظر ساخت یکی از دلایل کندی پیشرفت واحدهای مسکن مهر هسا در شهرهای جدید به شمار می‌رفت که پس از  انجام مذاکرات با مسئولان پروژه، این سود در برخی از شهرها به هفت درصد تقلیل یافت.

وی در ادامه شهرهای جدیدی مانند رامشار واقع در سیستان و بلوچستان، شیرین‌شهر و رامین در خوزستان و همچنین فولادشهر اصفهان را دارای بیشترین واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر هسا اعلام کرد و گفت: این واحدها نیز به دلیل عدم پرداخت سهم‌ آورده‌های مردمی متوقف شده‌ و تضمینی برای تکمیل آنها وجود ندارد که ما درحال حاضر با استفاده از شیوه‌نامه تعیین تکلیف پروژه‌های راکد مسکن مهر در حال رفع و بررسی آنها هستیم.

غراوی افزود: به دستور وزیر راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید مسئول رفع این مشکلات بوده و در صورت مشاهده هرگونه قصوری از سوی پیمانکاران وظیفه رفع و برخورد با آن را دارد.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا (هسا) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح متولی ساخت تعداد ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ۱۴ شهر جدید کشور است. از این تعداد تاکنون ۱۳ هزار و ۳۹۷ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده، مابقی واحدها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و عملیات اجرایی نیز به کندی پیش می‌رود.

عملیات اجرایی سه هزار و ۲۰۰ واحد هنوز شروع نشده و حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد نیر در مرحله پی متوقف مانده است و وضعیت سایر واحدها نیز از نظر پیشرفت فیزیکی نامناسب است./

نظر شما