شناسهٔ خبر: 16328 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد در مسیرهای برف‌گیر کهگیلویه و بویراحمد با زنجیرچرخ امکان پذیر است

علی شیر محمدی معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به بارش سنگین برف برخی گردنه‌های برف‌گیر بویراحمد و دنا گفت: تردد در مسیرهای برف‌گیر این استان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، علی شیر محمدی در ارتباط با وضعيت محورهاي ارتباطي استان طي بارش‌هاي اخير عنوان كرد: با توجه به آخرين تصاوير دوربين نظارت مركز، در حال حاضر تردد در تمام محورهاي اصلي به صورت عادي روان و در جريان است، و تنها در مسير برگشت ياسوج – شيراز كيلومتر ۱۵ به دليل ريزش كوه مسدود و تردد به صورت دو طرفه با رعايت تمام جوانب در جريان است.

محمدي در ادامه افزود: محور فرعي سي سخت – پادنا به دليل كولاك و بهمن تا اطلاع ثانوي مسدود است.

وي در ادامه گفت: در محورهاي ياسوج – شيراز، ياسوج – باباميدان، ياسوج –باغچه سادات، ياسوج- مارگون، سي سخت – توتنده، مارگون- ياسوج به دليل بارش برف تردد فقط با زنجير چرخ امكان پذير است.

محمدی با تاکید بر همکاری رانندگان در استفاده از زنجیر چرخ، چراغ مه شكن و همراه داشتن تجهيزات زمستاني افزود: حد فاصل كليومتر ۲۴ محور ياسوج – باباميدان تا تونل چال سياه كيلومتر ۳۴ به دليل مه گرفتگي ديد مناسبي ندارد و از رانندگان و مسافران درخواست مي‌شود تا با رعايت  فاصله طولي در اين محور سفر خود را با سلامت به اتمام برسانند.

محمدی اولویت راهداری را بازگشایی راه‌های اصلی ذکر کرد و گفت: اکیپ‌های راهداری در حال انجام خدمات راهداری در مسیرهای برف‌گیر بودند.

وی عنوان کرد: ۴۵ گردنه و یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برف‌گیر در راه‌های اصلی استان وجود دارد.

محمدی ابراز داشت: بیش از ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه در این استان وجود دارد که بیش از ۲۱۸ نیروی راهداری در قالب ۵۱ اکیپ و ۲۳ پایگاه ثابت و سایر به صورت شبانه روز مشغول انجام عملیات راهداری و بازگشایی مسیرها هستند.

وی گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی، تسهیل ترافیک سفرهای برون شهری، کاهش زمان و هزینه های سفر، سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها آماده ارایه خدمات به همشریان است.

نظر شما