شناسهٔ خبر: 16342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ديدار معاون وزير راه و شهرسازی با استاندار لرستان

جلسه لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی ر دیدار با استاندار لرستان گفت: اعتبارات سال آینده به سمت راهداری و ایمنی راه‎ها سوق داده ميشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، داوود کشاورزیان در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه امسال وضعیت تخصیص اعتبارات مطلوب نبوده و تنها با اختصاص قیر جهت اجراي پروژه‌هاي راهداري و همچنين از طريق اسناد خزانه مطالبات پيمانكاران پرداخت شده است، گفت: سیاست ما این است که اعتبارات استان را به بخش ایمنی سوق دهیم و  ايمن‌سازي تقاطع‌ها را در اولويت كار خود قرار دهيم.

وي هدف از سفر به لرستان را بازدید از وضعیت راه‎های استان، مجتمع‎های بین راهی، پاسگاه پلیس راه و کلیه تاسیسات مرتبط با حوزه راهداری بیان کرد و افزود: در استان بیش از ۲۲۰ کیلومتر از راه‎های موجود روکش آسفالت شده که در مقایسه با سایر استان‎ها و با توجه به سهم استان کارهای خوبی انجام شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور با تأکید بر اینکه در ۹ ماهه اول سال‎حاری بالغ بر ۸ میلیون تن آسفالت در سطح راه‎های کشور توزیع شده است، گفت: این در حالیست که سال ‎گذشته ۱۰ میلیون تن قیر توزیع شده و چنانچه شرایط آب و هوایی اجازه دهد روکش آسفالت راه‎ها تا پایان سال جاري انجام خواهد شد.

کشاورزیان یادآور شد: تلاش سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي برای نوسازی ناوگان مسافربری این است که از محل منابع داخلی سازمان، نوسازی ناوگان (اتوبوس، مینی‎بوس، ون و سواری) انجام شود و در این‎باره قراردادهای متعدی با شرکت‎های سازنده و بانک‎ها منعقد شده که ۷۰ درصد قیمت خودرو با وام کم‎بهره به متقاضی داده شود.

شهرام ملکی در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با استاندار لرستان با بیان اینکه از سال ۹۲، ارتقای جاده‌هاي موجود استان با اهداف کاهش تلفات ناشي از تصادفات رانندگي، تسهیل در تردد و کاهش زمان سفر، توسعه بخش راه و جذب سرمایه‎گذار بخش خصوصی مدنظر بوده است، افزود: در احداث آزادراه، قرارداد ۳۰۰ کیلومتر با برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده و یکی از اولویت‎های راه و شهرسازی استان چهارخطه کردن محورهاي خرم‎آباد – نورآباد، خرم‎آباد – پلدختر، خرم‎آباد – کوهدشت و خرم‎آباد – بروجرد بوده است.

وی ادامه داد: کل مسیر این چهارخطه‎ها ۲۷۵ کیلومتر بوده که ۱۰۴ کیلومتر آن در سال ‎گذشته به اتمام رسیده و ۱۲۴ کیلومتر مابقی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

ملكي با بیان اینکه اعتبارات استانی در سال ۹۲، ۳۷ میلیارد تومان، در سال ۹۳، ۹۳ میلیارد تومان و در سال ۹۴ به ۱۴۰ میلیارد تومان ارتقا یافته است، افزود: اعتبارات سال ۹۲ در حوزه راهداری ۳۰ میلیارد تومان بوده که به ۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ رسیده است.

وي با اشاره به اینکه در مجموع ۳۰ هزار تن قیر صرف روکش آسفالت جاده‎های استان شده است، گفت: در سال ‎گذشته ۱۴ هزار تن و امسال ۱۶ هزار تن قیر  مورد استفاده قرار گرفته كه در مجموع ۲۲۰ کیلومتر از محورهای اصلی استان روکش آسفالت شده است.

ملكي با بيان اینکه از لحاظ عملکردی در اجرای روکش آسفالت در سال ۹۳، لرستان استان پنجم كشور و از لحاظ طول اجراي روكش آسفالت انجام شده، استان هفدهم کشور است یادآور شد: گردنه‎های برف‎گیر و مه‎گیر استان نیازمند اجراي روشنایی هستند که در سال‎های ۹۳ و ۹۴، ۲۲ کیلومتر از گردنه‎ها به شبكه روشنایی مجهز شده و امسال نیز ۲۷ کیلومتر ديگر شروع شده و در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: ۷۲ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران استان است که قسمتی از آنها از طریق اسناد خزانه اسلامی پرداخت شده است.

نظر شما