شناسهٔ خبر: 16348 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

صدور اینترنتی کارت پرواز برای نخستین‌بار در کشور/ جزئیات طرح توسعه پروازها و فرودگاه کرمان

فرودگاه کرمان مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از صدور اینترنتی کارت پرواز برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: برای پروازهایی که شرکت هواپیمایی ماهان از فرودگاه کرمان به مقاصد داخل کشور انجام می‌دهد این امکان فراهم شد تا مسافران به صورت اینترنتی کارت پرواز خود را نیم‌ساعت پیش از پرواز دریافت کنند.

محمد نخعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برای پروازهایی که شرکت هواپیمایی ماهان از فرودگاه کرمان به مقاصد داخل کشور انجام می‌دهد این امکان فراهم شد تا مسافران به صورت اینترنتی کارت پرواز خود را نیم‌ساعت پیش از پرواز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این امکان برای اولین بار در کشور توسط یک شرکت ایرانی فراهم شد افزود: با فراهم شدن امکان دریافت اینترنتی کارت پرواز نیازی به دریافت این کارت در فرودگاه از طریق کانتر نیست و این امر موجب تسهیل و کاهش اضطراب مسافران می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌ بین‌المللی کرمان با اشاره به اینکه دریافت اینترنتی کارت پرواز فقط برای پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی ماهان فراهم است گفت: قرار است این امکان برای مسافران پروازهای خارجی این شرکت هواپیمایی نیز در فرودگاه بین‌المللی کرمان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از فرودگاه بین‌المللی کرمان به ۷ مقصد داخلی تهران، تبریز، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد، کیش و دو مقصد خارجی عتبات و دبی پرواز صورت می‌گیرد گفت: به طور میانگین روزانه ۸ نشست و برخاست از این فرودگاه انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه پروازهای کرمان-ساری نیز از این فرودگاه برقرار بود اما از حدود دو ماه پیش به دلیل کمبود مسافر کنسل شد افزود: فرودگاه بین‌المللی کرمان ظرفیت‌های زیادی برای برقراری پروازهای خارجی از جمله ترکیه دارد که در این زمینه با شرکت هواپیمایی ترکیش در سال گذشته مذاکراتی انجام شد اما این شرکت هواپیمایی هنوز آمادگی خود را برای برقراری این مسیر پروازی اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز بیشتر به دنبال افزایش تعداد پروازهای موجود هستیم.

نخعی با اشاره به پروژه‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز گفت: قرارداد ساخت ترمینال خارجی این فرودگاه به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و ۱۵ هزار متر مربع محوطه سازی در آبان‌ماه امسال با شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان پیمانکار ساخت این پروژه منعقد شده است که از زمان انعقاد قرارداد در مدت ۳۰ ماه باید به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه‌‌های استان کرمان اظهار کرد: همچنین در قالب همین قرارداد ۴۰ هزار مترمربع به فضای اپرون فعلی (محل پارک هواپیما) به سمت جنوب فرودگاه‌ بین‌المللی کرمان اضافه می‌شود.

وی از بهسازی و ترمیم باند فرودگاه بین‌المللی کرمان خبرداد و گفت: علاوه بر این اجرای ۵۰ پروژه بهسازی و نوسازی در فرودگاه‌های بم، سیرجان، جیرفت، سیرجان و رفسنحان نیز در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی٬ ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کرمان با سرمایه‌گذاری شرکت هواپیمایی ماهان و به روش سرمایه گذاری BLT ﴿ساخت و اجاره به شرط تملیک﴾ ساخته می‌شود. در حال حاضر سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر از فرودگاه بین‌المللی کرمان اعزام و پذیرش می‌شوند که با ساخت این ترمینال ظرفیت مسافری این فرودگاه به ۲.۵ میلیون مسافر در سال افزایش می‌یابد.

پس از پایان ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کرمان، ترمینال فعلی این فرودگاه به عنوان ترمینال CIP ﴿سالن تشریفات اختصاصی﴾ و کروی پرواز (کادر پروازی) فعالیت خواهد کرد./

نظر شما