شناسهٔ خبر: 16413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نجات کوهنوردان و اسکی بازان از میان برف و کولاک در استان قزوین

برف روبی ۱۲ نفر کوهنورد و اسکی باز که در ارتفاعات منطقه رزان استان قزوین در تاریکی و برف و کولاک گرفتار شده بودند توسط راهداران نجات یافته و در راهدارخانه اردک اسکان یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابراهیم آبادی با اشاره به ارتفاع قابل توجه برف و همچنین کولاک شدید در منطقه کوهستانی طارم استان قزوین گفت: طی روزهای گذشته، چندین بار عملیات برف‌روبی و بازگشایی در مسیرها و گردنه‌های عباس آباد، اردک، ماهین، چوقور، چمن آباد و رزان توسط عوامل راهداری انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی در این راستا افزود: برف و کولاک شدید باعث شد ۱۲ نفر ورزشکار از اسکی بازان و کوهنوردان استان‌های تهران و البرز که برای تمرین و کوهپیمایی به منطقه رزان آمده بودند، با فرا رسیدن تاریکی در میان کوهستان محاصره شدند.

این مسئول با اشاره به تلاش چند ساعته راهداران برای نجات این افراد عنوان کرد: به محض اطلاع از موضوع دو اکیپ ۴ نفره راهداری به کمک تجهیزات و ماشین آلات این اداره به محل اعزام شده و پس از بازگشایی کامل مسیر، آن ورزشکاران را به راهدارخانه اردک منتقل کردند.

رییس اداره راه و شهرسازی طارم وجود مناطق و امکانات طبیعی جهت اسکی و ورزش زمستانی را عامل رفتن این ورزشکاران به این بخش دانسته و گفت: از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی درخواست می‌کنیم پیش از انجام هرگونه اقدامی از شرایط جوی و همچنین وضعیت راه‌ها آگاهی یافته و بدون امکانات لازم دست به چنین اقداماتی نزنند.

ابراهیم آبادی در پایان گفت: هم میهنان عزیز برای انجام ورزش‌ها و فعالیت‌هایی از این دست حتما از مکان‌هایی که به صورت رسمی جهت این اقدامات معرفی شده‌اند استفاده کرده و با رفتن به مکان‌های برف‌گیر و دور از دسترس جان خود را به مخاطره نیندازند.

نظر شما